Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Friday, November 13, 2009

banjir + FYP

**ni cerita dah basi**

petang semalam, berjanji dengan darna nk pegi lab postgraduate kt blok G. Sebab pn. rozita a.k.a co-SV darna nak demo cara2 menggunakn ASE.. [pe dia ASE??? g la cari sendiri... malas nk explain] selama ni belajar teori jer, xpnh wt praktikal. so semalam pn. rozita pun tunjuk la cara2 nk guna... dr A - Z. dari mula nk load sample sampai la nak amik hasil extraction. Alhamdulillah paham... lepas tu mula sesi bertanya soalan dengan pn. rozita. macam2 saya+darna tnya ttg method utk FYP ktorang... nama je bdk degree tapi cm bdk diploma je [saya bercakap ttg diri saya, bukan kamu2 bdk dgree yang pandai2... harap maklum] seriously saya mula agak tertekan sebab method saya x seindah mimpi... disebabkn FYP saya adalah analytical project so byk benda kena pk... x leh main suka2 prepare sample, standard etc2... mula2 saya cdg nk prepare je semua sample + standard b4 balik bersukaria senanghati, nti next sem leh trus analyze kt instrument... tp lepas diskus ngn pn. rozita smlm, dia kata x leh... sbb saya wat ANALYSIS... ne leh simpan sample lama2... takut ada contamination or error pada result then xtau silap kt mana... wawawaaaaa... siannya saya... at last saya decide nk prepare standard solutions je dulu then next sem br extract dan keje2 seterusnya... cuma sekrang ni harap sgt2 next sem x ramai nk guna ASE tu and x ramai gak yang nk guna HPLC-DAD... kalau x, xtau la...

**semoga DIA mempermudahkan segala urusan FYP saya ni... amin.... [p/s : FYP saya ni 6 credit hours key??? kalau x score, mmg jatuh merundum tergolek2 lagi la result saya... xmau2...]

ni citer sal banjir lak... actually bersangkutpaut dengan citer g lab tu... pn. rozita minta saya+darna dtg lab kul4.. so kul3 saya siap2 la... then tgh bersiap, hujan turun dengan sgt lebat... saya wat  xtau dengan harapan hujan x lama or kalau lebat pun sekejap jer... so 3.30 saya turun nk tunggu darna. tapi hujan semakin lebat dengan angin+guruh+kilat... takut gak... so tunggu la ngn darna kt pejabat kolej. sebab kalau nk redah g bus stop alamatnya payung nth melayang ke mana... 3.45 hujan reda, xd angin+guruh+kilat... Alhamdulillah... tunggu bus.. nasib baik ada bus.. so mula la perjalanan dari busstop mawar-melati ke busstop perindu... tp elok je sampai kt dpn pejbat penth kt depan mawar tu, bus berhenti... apahal lak ni??? BANJIR!!! dugaan sungguh... banjir sampai ke pintu belakang UiTM... ermmmm... no komen sal banjir... so tunggu la bas tu reverse then ikut jalan lain... at last sampai gak kt lab even terlewat beberapa minit gara2 banjir... huhuhu...


***************************

mekacih ye semua sebab baca citer dah basi ni... esok pagi jam 9pagi saya akan bertempur wat kali terakhir utk sem jul09-nov09... semoga dipermudahkan untuk menjawab soalan dan diberi ilham... amin...


salam ukhwah...
salam mahabbah...


wassalam...