Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Thursday, November 17, 2011

Samsung PL120 Dualview 14.2megapixel Digital Camera

Korang pernah dengar Groupon Malaysia tak? Groupon ni pun ala-ala milkAdeal tu. Kiranya beli online la. Aku pun tak paham sangat konsep dia macam mana. 

Hari tu kakak aku ada text aku bagitau yang ada sale untuk digital kamera dekat groupon. Daripada RM599, tinggal RM399. Kira ok la kan? Bagi aku yang tak ambil tahu sangat pasal gajet ni, harga tu dah cukup ok walaupun pada mulanya aku berkira gak nak beli sebab agak mahal la. HAHAHAHA. Kalau RM200, itu murah.

Bila aku bincang-bincang dengan Mr. XY, finally aku end up dengan tak nak beli kamera tu walaupun aku sebenarnya dah berkurun nak sangat ada kamera sendiri. Kali terakhir aku ada kamera sendiri masa form5 rasanya. Itu pun kamera yang guna kodak tu. Sekarang ni, kamera pun dah selamat entah ke mana. 

Tiba-tiba petang tadi, entah macam mana buka email ada lagi promotion dari groupon pasal kamera tu (aku subscribe roupon tu, betul ke apa aku cakap ni?). Aku terus view untuk kali entah ke berapa. Pastu aku baru dengan secara tak sengaja baca semua discussion dekat SINI. Terus hati aku kata, "OK, boleh beli". 

Dan terus aku text kakak aku minta tolong dia belikan. Aku tak reti nak beli macam mana jadi apa guna ada kakak kalau tak nak tolong adik. Kan?

Deal ni sampai esok je tau. Kalau korang rasa berkenan, cepat pergi terjah page Groupon tu.

Sebelum keypad off, sedikit sebanyak pasal kamera tu;


  • Colour: Black, Silver, Pink or Red (aku pilih red or pink)
  • Dimensions: 54.5mm (H) X 94mm (W) X 18.8mm (D)  
  • Weight: 110g
  • 14.2-megapixel 1/2.33" CCD Image Sensor
  • 5X, 26mm wide optical zoom lens
  • 2.7-inch main display (230K)
  • 1.5-inch front display (61K)
  • Front display feature modes
  • Magic Frame
  • Smart Face Recognition
  • Smart Auto 2.0 (movie / still)
  • Smart Filter 2.0
  • Smart Album
  • Face detection & tracking
  • Beauty shot
  • Object tracking AF
  • HD Movie Recording  (720p)
  • Multi slide show
  • High Sensitivity ISO3200 (Full size)

(aku copy& paste dari page tu, dengan background sekali dia copy. Hentam je la. Akibat malas nak type.)








No comments: