Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Thursday, August 20, 2009

cerita apa???

nth apa saya mahu mengarut kali ini... tapi rasa macam nak tulis sumthing dalam blog ni...
ermmm... tentang kesihatan saya, Alhamdulillah sakit tekak sudah beransur pergi, batuk pun sudah makin pulih tapi nth nape pagi ni tiba2 diserang selsema... aduh!!! dugaan sungguh...
first class 8.30pg biochemsitry... ada quiz... tapi open book qiuz... ^_^ sangat senang hati kerana semalam saya dengan senang hatinya menidurkan diri sebelum jam menunjukkan pukul11 malam... almaklum... open book quiz... hehehe...

dapat jer quiz paper pagi td... haaaaaa???? terbeliak biji mata baca soalan.. susahnyer... kuang3... juz ada 12 soalan... baca soalan pertama, skip... soalan seterusnya skip gak... hingga la soalan ke7, baru saya tau jawapan... baca semua soalan, ingat2 balik topic mana walaupun sebenarnya quiz pagi tadi just tajuk enzyme and carbohydrates... hihihii... jangan jadi macam saya... belek2 pages2 tajuk enzyme cari seaneka nama enzyme yang saya x pernah dengar masa lecture [cmne nak dgr kalau masa lecture enzyme and carbohydrates tu saya MC???]... xpe2... teruskan membaca... hahaa... time quiz baru nak baca??? jangan tiru macam saya... saya bukan contoh pelajar cemerlang walaupun selalu berangan2 nak jadi pelajar cemerlang [tolong doakan terbaik untuk saya...]

at last, lepas sejam mencari jawapan hanya untuk 12 soalan, saya mula rasa malas... masyaAllah... pe nak jadi ngan saya ni... [tolong tarbiyah sket...] dan akhirnya saya menjawab kesemua 12 soalan quiz biochemsitry tadi berdasarkan logik akal sahaja... boleh ker camtu???
maaf untuk semua... saya memang amat lemah sekiranya diberi buku untuk dibaca dan difahami... especially bila buku tu tajuk dia ada "BIO....", x kisah la BIOLOGY ker.. BIOCHEMISTRY ker... BIO pe lagi ada??? x mungkin BIO AURA key???
saya amat lemah dalam membaca [bukan tak pandai baca, tapi malas membaca... huhuhu] dan bonda saya mengakui nya...
saya suka kira2 tapi paling saya suka CHEMISTRY... ntah nape... maybe cikgu yang ajar saya chemistry masa sekolah dulu best kot... [thanx a lot to cikgu fikriyah kerana buat saya jatuh cinta dengan CHEMISTRY]
key... stop here...
at last... please doakan saya dapat graduate dengan cemerlang hujung tahun 2010... insyaAllah...
doakan gak semoga saya sihat selalu...

salam ukhwah..
salam mahabbah...


wassalam...


No comments: