Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Tuesday, August 18, 2009

T.I.D.U.R

mengantuk memanjang...
itu la yang saya alami sejak malam tadi...
alkisahnya petang semalam saya ke pusat kesihatan UiTM lagi sebab kesihatan tekak saya pada tahap tidak memuaskan... sampai2 sana, hujan... aduh... dugaan sungguh... kat kaunter triage tu, ada borang kena isi... ada satu je symptom yang saya alami.. saya pun tick la... sampai turn diperiksa nurse, dia tanya saya demam x.. saya kata la saya tak demam cuma tekak saya tak sihat dan saya batuk2... nurse amik suhu badan... 37.7 degree... dia kata saya demam sikit... haaa??? x rasa cam demam pun... amik BP dan pe2 nth yang lain2 tu [saya xtau term dia per...] everything OK... baru boleh masuk PK jumpa Dr... lepas register, tunggu giliran dalam 15 minit [sempat lagi doa, minta everything is OK, xmau MC] dah boleh jumpa Dr... Dr pun periksa la pe yang perlu... tekak saya, then cek pernafasan guna steteskop tu [betul ker...???].. and at last, before kuar Dr kata, "saya bagi awak cuti..."

cuti??? mean saya dapat MC lagi... Dr suh amik ubat dulu then baru datang balik amik MC saya... sepanjang tunggu giliran nak amik ubat, saya berdoa lagi supaya MC saya tidak lama dan saya tidak dikerah pulang ke rumah macam 2minggu lepas... dah amik ubat, pegi la balik bilik Dr tu, amik MC... huh! nasib baik MC 2 hari jer... [17 and 18 aug... selamat..]

ubat pe saya dapat kali ni???
  1. SEDILIX DM
  2. paracetamol 500 mg
  3. DIFFLAM LOZENGES
  4. AUGMENTIN 625 mg
dan kalau ada pharmacist, doctor, pharmacist-to-be or doctor-to-be yang baca entry saya ni, boleh x tolong bgtau saya pe kesan ubat ni pada saya???
dan lagi satu, ada ke mana2 ubat kt senarai tu yang menyebabkan mengantuk??? [saya tau, paracetamol x mungkin mengantuk]... kalau makan ubat2 tu, confirm tidur berjam2 lamanya tapi rasa sekejap jer... hahaha.... penyakit suka tidur... atau adakah sebab "sahabat karib" saya yang menyebabkan saya terasa nak tidur jer???

tolong bagi jawapan dengan segera... esok saya perlu ke kuliah seperti biasa... dan saya x mau tertidur dengan lena dalam lecture hall...

salam ukhwah..
salam mahabbah...


wassalam...


No comments: