Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Tuesday, May 18, 2010

DINNER

salam semua...
hari ni nak citer sal kisah semalam.
semalam ada sambutan Hari Guru kt sekolah bonda.. opppsss... sebelum terlupa..



"HAPPY TEACHERS DAY"

to all teachers in the world especially my teachers at SK Manjoi (1) Ipoh, Sek Raja Perempuan Taayah Ipoh and all my lecturers UiTM Arau and UiTM Shah Alam. Special dedicated for my beloved bonda, Pn Hjh Adibah Hanim.

okey.. back to my story. since bonda had her teachers day celebration at school in the morning, so same as years before they had their dinner at the hotel at night. tp yg sedihnya tahun ni cikgu2 x boleh bawa family g dinner cam last year. so tinggal la aku keseorangan malam tu. jadi petangnya bonda dah pesan pegi la beli makanan untuk dinner [FYI, since tinggal 2orang je kt umah, so i mmg x msk la ye walaupun teringin sgt2 nk masak macam2] tapi biasa la kalau penyakit malas dah datang. aku just say "It's OK.Thanx" to bonda.

jadinya petang tu, dkt2 maghrib cmtu aku terasa nak makan tapi x tau nak makan pe... jenuh fikir pe la yg tekak aku teringin.. habis semua menu aku suggest utk diri sendiri tapi x nak gak. at last, terasa cm nk makan cucur. so, aku pun g geladah dapur bonda tgk ada x bahan2 asas. YES!!! ada.... mula la operasi buat cucur ikan bilis untuk makan malam... pelik x??? whatever... yg penting tekak aku puas.. =)

so layan kan je gambar2 ni... [actually saja nak tempek gmbr kt sini... sbb gmbr2 ni seperti biasa disnap utk Mr. XY]



tepung gandum + bawang + ikan bilis + cili merah + ubi kentang
[bonda selalu masak cmni, aku follow je... i follow u~]


dalam kuali... =p

yang dah siap... rasa??? biasa2 je... untuk tekak sendiri ok la kot...


haaaa... ni lak dinner aku and bonda the nite before.
lepas maghrib hari ahad tu bonda tny aku nk makn pe... aku macam biasa la, x tau nak makan pe. 
pastu bonda kata

masak la nasi goreng

nasi goreng???


alaa... yg simple2 je..

ooo... ok... jp lagi laa
[ada nada malas di situ... maafkan saya bonda]

aku pun masuk bilik, off laptop langsung ke dapur...
jom tgk pe yg jadi...

nasi goreng in progresss


nasi goreng anak dara bujang... hahahaaa..
kosong je.. nasi digoreng bersama ikan bilis + telur
SEMPOI!



~end of story~


pssstttt : semlm mimpi g shah alam jmp SV... huh!



salam mahabbah
salam ukhwah
wassalam...


No comments: