Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Monday, October 7, 2013

HannanIzdihar First Flight

Salam semua.
Hari dah lewat malam, mata dah makin layu dan kuyu. Aku masih berjafa sebab si kecik comel kesayangan ni tiba-tiba meragam malam ni. Dia dah tidur 11.30pm tadi tapi 12.14am entah sebab apa. Menangis kuat sampai aku pun turut menangis.

Btw, semalam (06102013) dalam sejarah.
1) HannanIzdihar pertama kalinya travel by air plane.
2) Aku pertama kalinya travel by air plane dengan baby umur 3 bulan ++ (lagi seminggu cukup 4 bulan) SEORANG DIRI.

Sedikit coretan buat kenangan hari akan datang.

Flight aku dan HannanIzdihar dari Senai Airport ke LCCT. Perjalanan lebih kurang 50minit. 2,3 hari sebelum nak travel memang aku kecut perut. Risau teramat sangat. Dalam perjalanan ke airport, aku nervous entah kenapa. Gila laju heartbeat. Tapi memang sebrlum travel tu aku dok zikir dekat telinga suami "abang, risau la kalau HannanIzdihar nangis", "minta HannanIzdihar tak poo poo dalam flight", "harap-harap HannanIzdihar tidur sepanjang dalam flight" etc-etc. Biasalah bila jadi emak ni kerusauan dia melampau-lampau. Benda besar kuman pun difikirkannya.

Skip cerita cek in beg semua tu. Terus masuk cerita lepas dah nak masuk balai berlepas. Dah lalu dekat mesin scan badan tu, aku dengan terkedek-kedek dukung anak ambil beg. Lambai suami dari jauh, sedih. Mata dah panas, tahan nangis. Hahaha. Si HannanIzdihar elok je tersengih-sengih, dia selagi ada mama dia okey je. Sampai dekat gate seat full. Aku pun dukung je HannanIzdihar sambil senget-senget bahu. Duduk sebelah mamat ni, terlebih ramah lak bercerita dan bertanya. Aku tak selesa. Bangun balik, bawa HannanIzdihar jalan-jalan tunjuk kapalterbang dekat luar.

Dah pukul 12pm lebih, masih tak ada staff AA datang dekat gate. Aku dah lenguh lutut. Tiba-tiba pengumuman kata flight je KL delay! Aduh! Cepat-cepat call suami, suami dah jauh pun perjalanan dia. Aku pun tunggu je la, ambil main-main dengan HannanIzdihar. Lepas tu dengar pengumuman kata tukar ke gate 3. Kebetulan aku memang depan gate 3.

Skip cerita lagi. Dah masuk perut kapalterbang,  HannanIzdihar pun dah tidur masa tunggu giliran nak masuk flight. Tapi kejap-kejap dia terkejut bila pramugara buat pengumuman.  Dah nak take off aku terus bagi susu, memang dia minum sepuas hati. Boleh pulak masa tengah syok minum, dia poo poo. Bau boleh tahan gak la. Hahaha.  Aku dah risau takut dia nangis tak selesa. Terfikir nak pergi tukar pampers dia tapi ramai betul yang nak guna toilet. Aku pun biar je la, dia pun tak merengek. Baru nak panas bontot, pengumuman kata dah nak landing. Hahaha. 

Masa nak landing ni HannanIzdihar merengek sikit. Aku sumbat susu dia tak nak, jadinya aku bagi dia hisap jari aku. Dia senyap terus, aku pun senang hati.

Elok turun kapalterbang, sementara tunggu beg aku cepat-cepat tukar pampers HannanIzdihar. Aku tukar dekat kerusi je pun, toilet ramai sangat beratur. Elok habis tukar pampers, aku terus pergi amik beg.

Itu je la cerita aku travel by airplane dengan HannanIzdihar berdua. Rasanya okey je, tak ada masalah besar.

Bye!

No comments: