Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Sunday, May 17, 2009

happy teachers day

sepatutnya aku post bnd ni smlm... tp smlm byk sgt hal yg perlu diselesaikan...
key la... berbalik pada tajuk post aku kali ni...

"HAPPY TEACHERS DAY"

aku nk wish "HAPPY TEACHERS DAY" wat cikgu2, lecturer2 or sesape saja yg penah jd pendidik aku secara rasmi atau pun tidak...


firstly ucapan SELAMAT HARI GURU ni aku tujukan khas wat cikgu2 aku masa sekolah rendah dulu... SEK. KEB. MANJOI SATU, IPOH... cikgu2 yg penah ngajar aku dulu... aku sekolah rendah dulu kelas 1BIRU-2BIRU-3HIJAU-4BIRU-5BIRU-6AMANAH... aku x berapa nak ingat nama semua cikgu sekolah rendah dulu... i'm so sorry teachers... hanya beberapa nama jer aku ingat... CIKGU SALMIAH, CIKGU ALJAHARI, CIKGU SALLEH, CIKGU NORIAH, CIKGU YATI, MISS ONG, MRS TONG, SIR SIVA, TEACHER JULIET and so on... pe2 pn... wat sume pendidik di SKMS yang pernah ngjar aku... THANK YOU SO MUCH!!!


secondly... utk mu'alim dan mu'alimah di SEKOLAH RAJA PEREMPUAN TAAYAH... sekolahku yang tercinta... yang byk mengajar aku erti sebuah kehidupan dan juga x pernah jemu membentuk diriku menjadi seorang pelajar muslimah.... guru2 yang pernah mengajar aku di 1R-2S-3S-4Sc1-5Sc1... SYUKRAN JAZILAN KATHIRAH terutama kepada USTAZAH SITI FATIMAH OMAR dan USTAZAH ROZAIDAH yang pertamanya mengajar aku bahasa Al-Quran nan indah itu... utk CIKGU NORIAH, CIKGU ROHANI dan CIKGU NORAIN yang xjemu2 mengajar aku ilmu hisab.... utk CIKGU CHIN dan CIKGU RAFHAN (dah pindah ke kg gajah) yg x pernah knl erti putus asa ngajar aku ilmu fizik yg kdg2 wt aku pening... x lupa gak CIKGU UMI MAZNOM ilmu biologi yang dicurahkan kdg kala menjangkaui daya ingatan aku... "maafkan saya cikgu sbb selalu gagal dlm subjek bio dulu... huhuh..." utk CIKGU FIKRIYAH yang membwa aku mengenal ilmu kimia... terima kasih cikgu kerana buatkan saya jatuh cinta dgn dunia kima wlupn dulu selalu sgt "syahid" di medan perjuangan... utk teacher salwani yang sering membetulkan tatabahasa bahasa inggerisku yg seringkali terlanggar hukum... utk guru2 yang lain, maafkan andai nama kalian tidak dinyatakan di sini tetapi ketahui lah wahai guru... cikgu2 memang byk berjasa dalm hidup saya... tak mungkin dpt sy bls semua jasa nda pengorbanan kalian... doakn sy terus berjaya. semoga kejayaan itu dpt memblas sgl penat lelah cikgu selama ini...

last but not least... utk para pendidik di peringkat universiti... UiTM Arau (Diploma in Industrial Chemistry), UiTM Shah Alam (Degree in Forensic Analysis)... terima kasih di atas penat lelah dan pengorbanan kalian utk mengjar diri yang serba kekurangan ini supaya terus cintakn dunia kimia... THANX A LOT!!!

tp ada guru yg paling penting dalam hidup ini yang aku x nyatakan lagi... guru yg pertamanya mengajar aku A,B,C... 1,2,3... tambah, tolak, darab, bahagi... guru yang bkn sekadar mengajar tetapi juga mendidik aku supaya menjadi insan berguna... guru yang berterusan memberi nasihat dan tunjuk ajar sejak aku mula mengenal dunia sehingga kini aku telah pun berusia 22thn tp guru ini tak pernah jemu mendidik aku... guru ini bkn sekadar memberi ilmu akademik malahan guru ini juga tak pernah jemu memberi tips2 berguna utk aku harungi hidup yg penuh liku ini...

dan kesempatan ini, aku gunakan utk mengucapkan "SELAMAT HARI GURU" buat guru yang paling kusayangi...

PN. ADIBAH HANIM BT MOHAMED SHITH MAHIR.

dan seorang lagi yang tak kesempatan utk bersama berkongsi kejayaan aku nanti (insyaAllah) tapi aku percaya dia akan selalu di sisi aku dan aku tersenyum bangga dgn kejayaan aku nanti (insyaAllah)... dan insan paling bermakna itu adalah.............

arwah ayahku yang amat aku rindui dan sayangi...
RAJA SABARADIN BIN RAJA ABDULLAH...
semoga roh ayah sentiasa diberkati dan ditempatkan di kalangan orang beriman dan beramal soleh di syurga yang abadi... AMIN....


lastly.... selamat hari guru buat semua warga pendidik di seluruh malaysia....



coretan seorang pelajar,
raja zubaidah raja sabaradin
17mei09
ipoh,perak.




2 comments:

anak_hamja said...

rindunyer pada sekolah taayah.. rindu nk jumpe cikgu2 n membe2 lame.. sekolah taayah dan berbeze 100% kan.. ko tu jue.. da lame jnji nk jumpe aku.. tp x jumpe2 gak.. maybe ko nk anta kad walimatulurus kot baru la kite leh jumpe.. mcm tu ek??

miss jue said...

ko la...ak dh ajk trum shah alam x mau...cuti ni ko kt phg lak...klu x, leh hang out kt ipoh..