Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Saturday, May 23, 2009

syurga cinta



SYURGA CINTA...mesti sumer pnh dgr kn??? ye la... filem terbaru arahan ahmad idham dn penampilan pertama heliza AF dlam dunia lakonn [klu x slh aku].
aku g tgk citer tu smlm dgr adik sedara aku yg comey ala2 aku... heheee... actually x rncg pn nk g tgk tu... last week mmg dorg [nana+meah] ada ajk aku g tgk citer tu... aku on jer... tp dorg x ckp pe2 pn.. ari khmis [21mei], aku g umah my uncle [ayah nana]... then sembg2 ngn makcik aku ngn cousin aku yg sorg lg... nth cmne leh termasuk citer sal syurga cinta ni... then nana kate, mkcik aku n anak2 dia g tgk citer tu ari jmaat mlm tp dia xleh ikut sbb jumaat mlm dia dh nk bertolak ke shah alam. ari sbtu [23mei] dia dftr kt uitm shah alam [asasi undang2]...  
so dia kate kt aku, "kak jue, jom g tgk esok"... aku on jer... tp aku kne g hntr mk aku g skolh dulu.. tp aku mk aku kte, xpe la.. g je la tgk... so esoknye [22mei] aku g la jusco seawl 10.30 pg... huhuh... xpnh aku g seawal tu... smpi sana around kul10.55.. nsb bek ada tiket kul11.20... xd la lama sgt kne tgu... smentara tu aku sembg2 la ngn nana... adik sedara aku ni umur je 18thn tp pemikiran dh menjangkaui aku... sonok la sembg ngn nana... 
k... citer pe jd dlm panggung lak... citer tu... mula2 mmg asyik nk gelak jer... sbb nye ada si hadziq tom2 bak tu... mmg x kering gusi... over all aku leh kate citer tu mmg ada msg nk di sampaikn... x bert sgt utk sesape yg br nk 'knl' jln yg benar... kata2 dia halus jer... n citer ni gk wt aku sedar sbnr ramai lg insan2 kt malaysia ni x sedar... dn ramai lagi yg hidup sekdr nama sbg islam.. teringt skrip yg diucapkn oleh mustafa kamal dlm citer ni "dh tua nti kita taubat la.. pergi la mekah..." [lebih kurang la cmatu ayat nyer] aku terfikir sejenak, mmg btl ke ada orang yg berfikiran cmtu kt dunia ni... ble tgk babak2 dlm disko ke... pub ke... [sbnrnye aku sendiri x tau nama pgl tmpt tu sbg pe...] aku terpk lg, btl ker cmtu suasana dlm tmpt tu... kalu btl la tu la suasana sbnr, mmg aku tkt... tkt dgn gelagat manusia dlm tu... nth la... aku bkn seorang yg sempurna dan aku pn x bek, tp citer tu byk bg aku peringtn...semoga aku terus beringat... sori la.. aku bkn pengkritik filem yg bagus... tp tu pendpat aku... aku sekadar berkongsi pandangan dgn sume... kalu aku ada terslh ckp, aku mnta maaf sgt2... aku hny insan biasa yg tak terlepas dr wt silp... AMPUN...
tu jer nk citer... hehehe...
bye...
wassalam...

No comments: