Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Thursday, June 25, 2009

kisah lama

jalan2 tgk folder2 yg bersepah2 dlm laptop ni, jmp folder pics masa LI diploma dulu... waawaaaaaa... rindu nyer kenangan masa tu... mcm2 perasaan ada masa tu...

dan paling aku x boleh lupa, masa aku first day (2 jan 2008) lapor diri kt tmpt aku LI... where??? MINERAL RESEARCH CENTER, ipoh... aku pegi dgn my uncle yg kebetulan gak tmpt keje dia dkt (ye ker???hihihiiii) ngn MRC tu... nk dijdkn citer... uncle aku ni tlg la aku yg masa tu x kurg mcm orang x tau pe2 (or lbh tepat, TAKUT sebenrnye nk keje....^_~). dia la g tnya kt staff MRC tu aku kne lapor diri pada sape... puas bertny, at last jmp la org yg bertnggung jwb menguruskn urusan kami.. then my uncle balik g tmpt keje dia... (baik kn my uncle tu????)

dh selesai sume urusn dgn kak asiah (if i'm not mistaken... kalu salah, harap dimaafkan... ampun...), tiba2 dpt soklan cepu emas, "yang hantar awk td tu suami ker????"....


aku>>>"ha????oh, no!!!" (dalam hati jer)... "tu pakcik sy...."^_~

aku ditemptkn kt seksyen bahan termaju togehter with my fren, shila...

seminggu pertama kt sana, x mula wat pe2 lg and tempat kami adalah di library MRC... baca segala bhn yang ada kt sana yang kebykn berkisar ttg mineral, perlombongan dan seangktan dgnnya...

then sorg kakak ni yang LI sama ngn aku tp dr UniMAP citer kt aku... dia kata masa first time tgk aku dtg ngn pakcik aku hari first tu, dia pn ingt pkcik aku tu husband aku... ADUH!!!!! aku single lg laaaaaa... dia kte dia terfikir mesti bdk ni kawin masa belajar...
wawawaaaaaa


key la...dh penat taip.... tgk gmbr je la ek????

eh... lupa nk gtau... masa LI tu aku wat project... "synthsesis of Hydroxyapatite from local limestone"

***kpd sesape yg xtau apa itu Hydroxyapatite (HA) anda boleh rujuk kpd mr google or blh tny doctors or bkl2 doctor... mereka insyaAllah tahu apa itu HA...



crusher


limestone after being crushed

then masuk dalam jar ni utk di"grind"

grinder


lepas grind, ni la hasil nya... yg bulat2 tu alumina ball


dh dpt butir halus2 tu... mula keje aku dlm makmal...
malas nk citer pjg2... aku juz ltk gmbr jer ek???

apakah ini??? aku x ingt la... tp aku heat limestone dlm ni utk jd per??? utk process calcination...xyah citer pjg2 nti penin lak korg...
ini ultrapycnometer... nk tau density sample...


ini Laser Particle Size Analyser (LPSA)... nk tau average size limestone yg dh grind...



utk sampling process... coning and quarterin
yeahhhhh!!! aku br belajar sal sampling sem lepas CHM561...


bakal chemist??? heheheeee...
ni muka chemist yg penat dan agak blurrrrr


my presentation....
status of my project : failed

berfore presentation




after presentation




+++ the end +++

2 comments:

Anonymous said...

HA??hahahaha. lemah tol bende2 alah ni. hekhekhek. siapakah 'suami' yg dimaksudkan itu??hohoho. k.jue kawen x gitau na erk. sampei ati.sob3.

Unknown said...

oh no...
x leh gtau kamu... nti bocor rhsia ku ini...
tp kamu juga knl dia... heheeee