Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Tuesday, July 7, 2009

cerita 2 hari

dh 2 ari kuliah mula
dan aku agak kemalasan nk update blog sbb sush bangat nk dpt wireless
tp ari ni rasa mcm nk citer sumthing utk sape2 yang baca blog comey ni


6julai2009
first day kelas
7.45pg dh gerak dr kolej. and seperti dijangka teramat ramai la student kt bus stop mawar melati tunggu bus... dan banyak sgt bus rapid... kalau ikutkan aku mls nk naik rapid sbb teramat syg dgn duit RM1 aku... heheeee... [
ala2 kedekut sbnrnya]. tapi disebabkan dh janji ngn zila nk kuar lps kelas nti, so x kisah la pg2 dh sedekah RM1 ke rapid...
sampai fakulti xd sape yang dtg. yg ada hanya senior2 yang sama2 amik chm650... kelas kul8.30 pg dan hanya sejam saja then after that xd kelas sampai la kul5 ptg [
food chemsitry].. x ramai yang dtg pagi ni. almaklum la first class ramai yang malas2 and Dr masuk pun juz brief ttg course ni... byk sgt tajuk kena bljr tp aku tau aku boleh... insyaAllah... abis kelas Dr before 9.30, then bincang2 nk amik lab ari pe... penting tu nanti xd la rs terbeban sgt. pastu dalam kul10 ktorang [aku, zila, efa, kak dila and alang] pegi menghabiskan masa ke PKNS. konon2 nk makan roti canai kt dpn PAS tp boleh lak tukang tebar roti canai tu sakit... aduh... sabar je la... abis mkn pg yang x seberapa tu jln lak ke SACC mall, dorang nk giant... aku pusing2 dlm tu... mula2 masuk BATA sbb nk bli kasut [ada yang berkenan tp harganya... berbaloi la dgn kualiti] then singgah lak VINCCI [cuci2 mata] pusing2 kt floor tu smpi kaki aku lenguh. tny dorang lama lg ker, dorang msh memilih brg... mknanya lama lagi la tu... aku pun pegi la PKNS sorang... masuk BATA lagi, survey2 kasut, jmp gak berkenan... beli la... first time aku beli kasut harga rm*9.99... dgn biasiswa x masuk lagi... mmg la... sbr je la.. aku dh bli kasut pn dorang x muncul2 lg... jln2 tgk2 booth baju yang ada.. berkenan lak kt baju kurung ni... [nasbek la budget xd, kalu x dh lama aku rembat]... hehheeee... kul12.30 br dorang muncul dpn aku kt dpn Mc D PKNS... so ktorang pun bergerak la balik sbb dorang ada kelas kul2 nanti... sampi bilik, mkn nasi then trus tdio smpi kul3... PENAT wooooo...

7julai2009
ari ni kelas lewat.. kul10.30... so lepas subuh tu aku smbung tdo smpi kul8 [
x bagus btl... jgn tiru mcm saya]... second class frs650... Dr pn dh mula ngjar... aku agak blur2 sbb dh lama x masuk kelas n duduk untk mendgr selama hmpir sejam... abis kelas, lepak2 kt cafe menara smntra tgu kelas biochem kul12.30... masa kt cafe, borak2 efa and zila nk g KL Sentral.. nk byr duit ptptn... mula2 nk ajk si fendi g skali tp dia ada hal... so aku dgn senang hatinya meng'offer'kan diri nk pegi ngn dorang... lg pn ptg ni aku xd kelas... so bincang2, sume [aku, efa, kak dila, zila and bayu] setuju nk pegi kul2 nti... ktorang sampi KL Sentral around kul3.30... trus ke tmpt di tuju... punya la ramai orang... tgu la giliran lagi 20 orang... smpi giliran, sekejap je sembang2 ngn staff tu and dorang [efa and zila] nk g amik duit nk byr trus duit tu... pg la cr bank kt situ... masuk balik dkt kul4++... tgu settle sume kul5 lbh gak la. then trus g food court sbb dh LAPAR sgt... abis mkn trus g solat asar. kul6.30 tgu bas nk blik shah alam...
finally kul8.15 sampi sek2... Alhamdulillah...
PENAT sgt!!!!


tu jer citer 2 ari...
nanti smbung citer len lak

bye..
wassalam..




No comments: