Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Friday, October 30, 2009

idamengidam, masakmemasak, makan2

saya dah selesai 2 final exam papers... apa yang dah lepas tu, biar la berlalu... malas nk dikenang2... ada yang memuaskan ati, ada gak yang rs kalau bg peluang untuk reseat pun x sanggup rasanya... penat weii memerah otak memikirkn jawapan terbaik bagi diri sendiri x semestinya terbaik utk Dr2 itu... pe2 saya dah lakukan yang terbaik semampun yang mungkin... semoga LULUS dengan CEMERLANG.. insyaAllah... setiap yang berlaku ada hikmahnya [ayat penyejuk hati...]

tajuk entry agak keterlaluan ker??? whatever la.. yang penting saya betul2 mengidam carrot cake since beberapa minggu yang lalu... hahaha... cm pe jer... tp seriously... teringin sgt2 nk makan carrot cake... solution nya senang jer, naik bus byr tiket smpi SACC  g la makan kt secret recipe tu.. tp disbbkn mls + kedekut nk byr tmbg rm4 + xd kawan nk teman, so sampai sekarang la dok terbayang carrot cake. xpe2... saya tunggu abis final exam ni... insyaAllah next week nk balik ipoh jap. so nk request kt bonda pizza... hehehe... agak2 bonda nk layan x permintaan ku ini??? plzzzz... boleh la... original recipe dr dapur bondaku... hehehe...

sejak kebelakangan ni, rajin sgt2 singgah kt blog masak memasak.. membuatkan diri ini rasa x sbr2 nk balik umah dan berketung ketang [ala2 bunyi batu lesung]... x caye saya suka masak??? percaya lah... saya memang suka memasak terutama bila dapur itu saya yang punya... so time saya memasak x yah rajin2 tangan nk tolong saya... saya malu... saya x pndi masak tapi suka memasak... tapi so far, xd lagi orang yang keracunan makan masakan saya... cuma biasalh... baru belajar, "kurang masin la...", "terlebih garam ni..." tu yang biasa sy dgr... utk makluman, saya memang x pandai sgt nk rs masin-tawar bnd sy masak... ada lak cmtu kn??? 

tapi cuti semester kali ni, cm x berpeluang jer nk mengotorkan dapur bonda tu... schedule sy utk bln nov-dis ni dah penuh... tp xpe2... sy akan cari masa gak... mcm2 dah ada dlm pale ni... tp tunggu jer la...


 cedapnyer carrot cake... siap ada gmbr carrot comey la tu.... nk makan niiiii


sedap gak pizza... tecik nya gmbr... nk mkn ni gakkkkk



p/s: sejak bila entah saya dah mula jadi "gadis" ayu ni... suka lak nk masak2... dh pandai mengidam lak tu... sabar jer laaaaa...

p/s 2: selalunya kalau saya masak, hentam resepi sendiri... x pn cari resepi paling simple kt internet... zaman IT kan sekrang...


salam ukhwah...
salam mahabbah...


wassalam...


No comments: