Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Wednesday, January 27, 2010

MC... MD... and MA...

apa2 je la tajuk entry hari ni...
firstly citer sal MC dulu... mesti semua orang tau MC tu apa... kalau sakit, then pergi jumpa Dr kalau fizikal dan emosi tidak stabil [betul ker???saya hentam jer... ngeh3] Dr bagi la MC suruh kita rehat... dan semalam saya ke Pusat Kesihatan UiTM lagi [sejak dgree ni rajin btl ke sana, masa diploma x pernah pun...] atas alasan fizikal saya yang tak stabil. x mampu nak berjalan dengan baik... sakit sangat2 kaki kiri saya. banyak insiden menyayat hati dan lucu berlaku sehingga saya mengalirkan air mata [sakit sangat, x mampu nak tahan...=( ] selesai urusan, Dr bagi saya MC satu hari [hari ni la tu... yahoooooo!!!] actually x banyak beza pun bila MC hari rabu sebab saya just ada sejam je kelas hari rabu tapi yang bezanya saya boleh bangun lambat, bermalas2 di atas katil... BEST!!!


citer pasal MD dan MA lak... semalam masa ke Pusat Kesihatan tu, kawan2 yang tolong uruskan register. then diorang siap request kt nurse yang jaga kaunter tu, nak MD yang periksa saya x mau MA... so saya terfikir pe beza MD and MA??? ada sape2 boleh bagitau saya... saya tau MD is Medical Doctor and MA is Medical Assistant... maksud saya dari segi qualification diorang, pe yang bezanya???

**million of thanx goes to effa, dila and bayu for your help. and to zaimie and fendi for drive us to MEDEC and college..


tu jer citer untuk hari ni... nanti2 saya bebel lagi...

salam mahabbah
salam ukhwah
wassalam...

3 comments:

anak_hamja said...

kalu x silap aku beze yg ketara MD boleh bg cuti sakit.. tapi MA x boleh bg cuti.. hehehe... MA tu mcm pembantu dokter la tpi pape pun kne rujuk dokter balik.. hehehe.. kakak sepupu aku dokter ad terang tapi sampai skunk aku x ingat dan paham jugak.. hahaha.. maybe aku x m,inat kot bahagian hospital ni.. heheh.. yg aku tahu main batu bata dan tar di jalan raya dan skodeg org gne teropong ditepi jalan dan mnjaga alam sekitar.. jage org sakit gue x minat.. hikhikhik..

Unknown said...

sue, thanx atas maklumat tu walaupun aku dah sedia maklum ttg bnd tu... =p
aku nk tau beza dr segi qualification lorrrr...
tapi x penting pun sebab x masuk exam.. hihihih..

anak_hamja said...

emm kelayakan mcm mane tuh??