Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Thursday, March 11, 2010

i'm a lab girl

seharian di lab, maka saya mengisytiharkan diri saya sebagai lab girl. not lab assistant. 
dok kt lab seharian dari 830 pagi sampai 630 ptg buat saya lupa dunia luar. serius mcam dok dalam gua. 
bosan ok tunggu mesin tu buat keje lama sgt. nak rotavap tu pun lama gak...
tolong laaaaa.... 
semalam dok lab dr pagi sampai ke ptg langsung x pegi lunch nasib baik dah minum milo kt bilik before g lab and ada bw air masak g lab. kalau x mau pengsan dalam lab. oh ya, nasib baik zila ada donut so boleh buat lapik perut. THANX zila!!!
di sebabkan kebosanan di lab lebih2 bila lepas jam 5ptg, maka ini aktivti saya


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


masa sample extraction guna Accelerated Solvent Extraction a.k.a ASE
pastu keringkan solvent guna Rotary Evaporator a.k.a rotavap



ni pun sama macam kt atas. ada botol2 solvent untuk elution dan juga cylinder gas N2 utk purging.
sila tgk tanda itu "CORROSIVE"
jaga2 ye... nanti jatuh lak duit hantran =p



suasana lab yang sunyi sepi tanpa manusia. 
saya tgh analyze sample guna HPLC-DAD.
retention time lari, recovery nth macam pe2 jer...
mesin2, tolong la jadi baik ek???
sian saya... ni dah minggu ke9..



lastly of course kena tempek muka saya kt sini. 
kebosanan tahap maksima
nak study TOXI untuk test esok pun dah xd mood
sebab penat sgt + lapar + pening kepala



salam mahabbah
salam ukhwah
wassalam


No comments: