Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Monday, April 11, 2011

Ada Apa Dengan Cinta?

source : google
Cerita ni dah lama dah. Aku pun dah hampir lupa cerita ni. Tapi tadi baca entry dekat blog Sarah Aisyah, buat aku teringat balik cerita ni. Dan paling aku tak boleh lupa puisinya yang begitu puitis. Aku rasa ni filem Indonesia pertama yang aku tengok ada babak 18sx.

Okey la. Just nak share dengan korang semua benda ni. Puisi ni zaman sekolah dulu, aku siap tulis cantik then letak kat bawah lapik meja dalam kelas. HEHEHE. Serius kenangan.


Aku lari ke hutan, kemudian menyanyiku
Aku lari ke pantai, kemudian teriakku
Sepi… Sepi dan sendiri aku benci.
Aku ingin bingar. Aku mau di pasar.

Bosan aku dengan penat,
dan enyah saja kau, pekat!

Seperti berjelaga jika aku sendiri
Pecahkan saja gelasnya biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh

Ahh.. ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang
di tembok keraton putih
Kenapa tak goyangkan saja loncengnya?
Biar terdera,
atau aku harus lari ke hutan belok ke pantai?


1 comment:

Nurul a.k.a Riko said...

Inilah citer Indon yg ahkak tgk manyak kali...siap beli vcd lagik. Biler tgk movie AADC...tingat kat Rangga....mmg suka bangat watak Rangga dlm movie.

Oh yer...lagu2 dlm movie nie mmg besh bangat!