Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Tuesday, May 24, 2011

Entah ke mana hilangnya..

Sejak minggu lepas aku mecari benda tu. Tapi masih tak jumpa-jumpa juga. Rasa tak puas hati selagi tak jumpa. Aku betul-betul lupa dekat mana aku letak benda tu. Benda tu tak adalah besar sangat cuma sekeping kertas. Tapi sekeping kertas yang amat bermakna untuk aku. Sekeping kertas yang buat aku menitis air mata setiap kali membacanya. Sekeping kertas tu sangat bermakna bagi aku sebab itu adalah "hadiah" daripada arwah ayah aku masa aku konvo diploma dulu.

Argggghhhhh~ Sangat stress bila tak dapat jumpa apa yang dicari. Aku harap sekeping kertas tu masih ada dalam simpanan aku. Kalau hilang memang lah aku sedih sangat-sangat. Sebab sekeping kertas tu ada bait-bait puisi yang arwah ayah karang untuk aku. Memang sangat meruntun jiwa aku.

Sebuah puisi nukilan hati seorang ayah yang tak dapat menghadiri konvokesyen anaknya. YA. Memang aku sedih. Masa aku konvo diploma dulu, ayah tak dapat datang berkongsi gembira bersama aku. Tapi aku tahu ayah sentiasa gembira dengan kejayaan kami adikberadik. Masa konvo diploma dulu, aku sedih sebab aku tak dapat nak bergambar dengan ayah. Aku tiada gambar-gambar cantik semasa diploma dulu seperti aku konvo degree hari tu.

Bila aku dah masuk degree, aku tekadkan hati aku MESTI dapat ANC lagi supaya ayah bertambah gembira. Aku nak ayah datang senyum bangga dengan kejayaan aku. Tapi aku hanya mampu merancang. Ayah pergi tatkala aku sedang sibuk dengan tugasan terakhir sebelum peperiksaan akhir. Hanya Allah yang tahu betapa aku terasa sangat hilang semangat. Sehinggakan aku rasa arwah ayah turut serta menemani aku mengulangkaji pelajaran. OH~ Aku rindu padanya. Rindu teramat sangat. Aku rindu akan puisi-puisinya. Terlalu rindu dengan bahasanya yang indah.


Ya Allah, tempatkan arwah ayah di kalangan orang yang beriman. Kau ampunkanlah segala dosa dan salah silapnya sepanjang hayatnya. Kau terimalah segala amal dan kebajikan yang dilakukannya sepanjang hidup. AMIN.


## Aku berharap sangat dapat jumpa balik puisi yang ayah karangkan untuk aku tu. Supaya aku dapat berkongsi dengan kalian. 

Wassalam.


No comments: