Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Tuesday, May 10, 2011

Psychometric Assessment

Salam semua. Kebelakangan ni rasa macam tak ada mood nak update blog. Kerja bertimbun tak siap. Rasa macam ada batu besar huruf M dalam diri ni yang buat aku jadi malas sangat. HUH!

Sebenarnya nak cerita pasal psychometric assessment yang aku cerita sikit dalam entry ni hari tu. Sebab dah lama tak buka blog, jadi aku tak perasan siapa yang ada tinggal jejak dekat shout box  tu. Tadi saja-saja nak tengok peninggalan jejak di shout box tu.

nampak tak dalam box merah tu?

Sebenarnya, sabtu lepas tu bukan la aku pergi interview MARA tapi hanya ujian saringan. Kalau lepas ujian saringan tu, baru dia panggil untuk interview. Kalau lepas interview, baru la dorang tentukan sama ada layak atau tidak untuk biasiswa tersebut.

Nak jadikan cerita, aku sendiri tak tahu apa benda alah assessment tu aku memang gelabah la. Dressing code macam mana, ada benda lain kena bawa tak. Siap call pejabat MARA lagi. Dan akhirnya aku pakai juga la pakaian formal. 

Bertolak dari rumah kakak aku dekat puchong dalam pukul 930 pagi. pukul10 pagi macam tu dah sampai dah kolej tu. Ingatkan susah nak cari, rupa-rupanya senang je. Disebabkan dah sampai awal, kakak aku pun cadangkan supaya tanya dekat urusetia kot-kot boleh amik assessment tu awal. Sekali aku pegi dekat dewan kolej tu, ada orang tengah exam dalam dewan tu. Tengok dekat notice board, ada list nama untuk 3 sesi kalau tak salah aku.

# sesi pertama : 10 - 11 pagi

# sesi kedua : 1130 pagi - 1230 t/hari (aku sesi yang ni)

# sesi ketiga : 1 - 2 petang

Satu sesi tu, ada dalam lebih kurang 300 calon. Kiranya ada dekat 1000 orang calon gak la. Tapi yang dia nak sponsor dalam 100++ je kot. Macam mana tu? Memang persaingan sengit la. Disebabkan aku dah sampai awal sangat-sangat maka berjalan-jalan la di pekan Banting dan membeli buah-buahan yang dijual di tepi-tepi jalan. Macam-macam jenis buah ada. Buah dinasour pun ada. Tahu tak buah dinasour tu buah apa? Buah naga laaa... Budak jari tembam kata buah dinasour. heheheh.

Dekat-dekat pukul11 balik semula ke kolej tu. Terus pergi dekat exam hall yang ditetapkan. Agar berdebar juga la. Tengok candidate lain semua macam confident level tahap max, aku je yang macam telur di hujung tanduk (betul ke? hentam je la labu).

Bila dah masuk exam hall, pegawai tu dah terangkan apa semua benda maka bermula sesi assessment. Apa sebenarnya yang dia tanya? 170 soalan psikologi yang perlu di jawab dalam masa 30 minit. Dah la soalan bahasa inggeris, memang tak syok langsung. Jenuh aku nak fikir. huhuhu.

Aku bersiap punya la awal pagi, sekali exam 30 minit je. HUH! Nasib baik tak pulun study. HAHAHA.

Okay la. Dah mengantuk. Esok keje. MALAS =(

## dalam mood nak konvo sebenarnya ni. YEAAAYYYYYY!

No comments: