Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Saturday, October 22, 2011

Maaf, saya bukan sombong

Lately ni banyak betul friend request dekat facebook. Aku memang malas sangat nak layan friend request dekat facebook ni. Lagi-lagi kalau bukan nama sebenar dan profile picture pun bukan gambar sendiri. Jadi secara automatik aku akan ignore insan tu. Kalau aku tengok ada ramai mutual friends dia aku kenal, maka aku akan pertimbangkan. KIV dulu friend request tu. 

Aku bukan berlagak sombong. Tapi bagi aku, facebook itu sebagai medium untuk aku berhubungan dengan kawan-kawan lama aku. Bagi aku, facebook bukan medium untuk aku mencari kawan baru. Aku takut nak cari kawan dalam facebook. Kalau nak berkawan, jumpa aku straight forward. Tak perlu guna medium facebook. 

Kalau ada antara korang yang nak add aku dekat facebook, tapi kita macam tak berapa rapat then PLEASE pm me first. Introduce yourself. Aku tak nak approve friend request beribu-ribu tapi tak keep in touch. Tu sebab aku kata, facebook adalah medium untuk aku terus berhubung dengan kawan lama. Bukan untuk mencari kawan baru. MAAF. Ini prinsip aku.

Dan sekarang ni pun aku cuba elak untuk approve friend request daripada keluarga. Keluarga maksud aku; makcik, pakcik, cousin, etc2. MAAF lagi. Sebab aku rasa bila aku approve friend request daripada family, akan timbul banyak masalah. Maklum la. Kalau perbualan antara kawan kadang-kadang lawak agak kasar dan bahasa pun tak berapa nak betul jadi aku tak nak ada salah faham antara keluarga bila diorang baca komen-komen tu semua. Lagi pun, kalau dengan family aku rasa better SMS atau YM atau phone call terus kan? Dengan family, kita akan berterusan  keep in touch dan kita akan sentiasa update perkembangan terbaru. Jadi bagi aku, tak perlu lagi facebook sebagai medium antara keluarga. Kalau korang dengan luar Malaysia, then aku rasa it's OK. Tapi orang lagi senang guna SKYPE kan?

Apa-apa pun, semua ni pendapat aku. And again, kalau rasa nak add aku dekat facebook make sure introduce yourself first. Takut aku ingat-ingat lupa dekat korang. Maaf kalau ada yang terasa dengan pendapat aku. Dan lagi satu, aku paling tak berkenaan kalau orang hantar request untuk segala permainan dalam facebook tu. MAAF. Aku tak main online game. 


Last,

MAAF, AKU BUKAN SOMBONG.





No comments: