Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Friday, October 5, 2012

Diri saya kini

salam semua. tiba-tiba rasa nak tulis sesuatu. tapi puas fikir nak mengolah ayat dalam
bentuk tidak rasakan terlalu peribadi. cukup sekadar untuk sekadar mencoret kenangan hari akan datang. insyaAllah. mungkin ada yang sedia maklum dan mungkin ada yang belum tahu. kini aku seorang isteri dan seorang pelajar sarjana.

bagaimana kehidupan sehingga kini? setelah sebulan bergelar isteri dan pelajar? Alhamduliilah, sangat bersyukur dengan life aku. 5 hari sebagai pelajar dan 2 hari sebagai isteri. sangat bersyukur. bukan maksudku bersyukur kerana 5 hari aku boleh lepak dengan kawan-kawan, 2 hari sahaja aku bersusah payah menjalankan tanggungjawab sebagai isteri. itu salah sama sekali. berjauhan dengan suami bukan perkara terindah buat seorang isteri. mengenangkan makan pakai suami setiap buat aku tumpas 2 minggu pertama bergelar mahasiswa. airmata menjadi teman tidur dan jaga. pedih sangat rasa hati. tapi kini aku makin dewasa. aku mampu untuk mengawal diri dan masih dalam proses menjadi isteri terbaik buat suami dan pelajar cemerlang.

oh, pengajian peringkat pascasiswazah terutama yang perlu hadir ke kelas, buat assignment, group presentation, quiz, tests and final exam bukan perkara yang seronok. buk an sama macam level diploma atau degree dulu. kini, masuk kelas lecturer akan assume kamu ingat semua benda sejak zaman spm dulu. oh no! memang lupa. fuhhh. semeter pertama aki belajar 3 subjek yang memang aku tak berapa suka : 1) inorganic chemistry 2) bichemistry 3) physical chemistry.

oh, memang seksa jiwa raga. ingat-ingat lupa terms nrgnc chemistry : ligand, chelating agent, kira electron valence, segala jenis bonding, electron acceptor or donor. really make me wanna sleep in class.

biochemsitry? glycolysis, seaneka jenis cycle entah apa lagi yang akan diulang belajar. all the crystal lattice dalam physical chemistry, solid state preparation etc2.

hari khamis ada kelas leadership. group presentation non stop for three hours. seronok tengok dan dengarcikgu cikgi bercakap macam mengajar budak sekolah. heheheh.

so far, life ok. aku nak stop. menaip guna tab adalah tidak fun!

bye.

No comments: