Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Thursday, January 3, 2013

How Do I Know I'm Pregnant?

Salam semua.
Rajin pulak aku menaip petang ni. Hujan turun dengan jayanya maka Astro pun tak ada siaran seperti biasa. Disebabkan hujan, aku pun tak ada la melepek je  mcm semalam dan kelmarin. Semalam dan kelmarin panas amat sangat sampai aku rasa lemah longlai dn mula la pening tahap nak guling guling. Hari ni hujan maka sejuk sikit tapi aku tetap berpeluh. Hormon kotttt.

Ok. Masuk ke isi penting. Mula mula rasa macam tak nak cerita sebab nak tulis dalam diari je tapi masalahnya pencil case pun aku tak ingat kat mana maka cerita la dalam blog ni sebagai kenangan.

Aku pun tak tau yang aku pregnant mula mula. Tapi entah kenapa seminggu sebelum sepatutnya aku period, aku sakit pinggang gilagila. Memang sakit sangat. Dah macam nenek tua je. Aku pun pelik sebab sebelum ni tak ada pun symptom sakit pinggang kalau nak period, tapi aku fikir mungkin sebab hormon kotttt. Ignore je la, just sapu minyak je. Then sampai hari Jumaat, suami pick up dekat kolej dan pergi ke Tesco macam biasa. Masa ni lagi rasa nak tercabut pinggang. Kejap kejap aku kata kat suami, "abang, jap. Tak larat". Memang sakit sangat. Tapi continue shopping barang basah macam biasa. Sabtu ahad pun macam biasa. Hari Ahad sebelum suami hantar aku balik kolej, singgah jusco jap. Entah nape tiba-tiba gedik nak beli UPT. Tapi aku tak bagitau suami nak beli, aku just cakap nak masuk watson jap suruh dia tunggu kat luar. Tapi korang ingat dia nak biar aku masuk sorang? Memang tak laaaa.. Last last bagitau juga la. Dia tanya kenapa beli, aku jawab suka suka je. Masa tu memang tak terfikir langsung aku pregnant. Aku beli pun sebab SAJA SAJA nak buat test tu.

Esoknya, hari isnin pergi kelas macam biasa. Then bila pergi toilet untuk solat zohor tengok macam ada darah. So assume aku period. Tapi sampai ke petang tak ada pun. So solat je la macam biasa sebab memang suci sesucinya. Lepas tu entah macam mana teringat aku chatting dengan kawan aku minggu sebelum tu. Bleeding tu jhga salah satu tanda pregnant. Aku dah dup dap dup dap. Tp relax lagi. Esok paginya (hari sepatutnya aku period) aku buat UPT dan keputusannya samar samar untuk second line. Bagitau suami dia suruh buat second test nanti.

So akuberlagak macam biasa. Hujung minggu buat test lagi dekat rumah. Dan keputusan positif samar samar gak. Jadi tunggu lagi untuk third test lusanya guna kit paling mahal. Hahahahaa. Dan memang POSITIF. Alhmdulillah. Tapi tak bagitau family lagi. Nak tunggu confirmation Doktor baru nak bagitau family.

Jumpa Doktor, dia tak cek apa pun terus confirmkan aku pregnant. Katanya, kalu dah buat UPT tu insyaAllah betul.

At last, masa kandungan 5 ke 6 minggu aku baru bagitau family. Begitu la alkisahnya.


Bye






2 comments:

MiszSpecky said...

sekarang da msk minggu ke brpe?
xsabar nk kire anak buah sepupu ni..

UniMeOw said...

oooo...mcm 2..

hehe..smoga mummy n baby chat2 aje...amin..:)