Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Sunday, January 6, 2013

12 Minggu Pertama

Salam semua.

Nak cerita lagi hari ni, sementara masih ada bayang-bayang ingatan. Heheheh. Cerita pasal 12minggu awal kehamilan. Asyik cerita pasal pregnant je kan lately ni? Maklumlah itu yang aku alami sekarang dan insyaAllah untuk 5 bulan lagi. Jadi semuanya sebagai kenangan. Nanti kalau mengandung anak nombor 2, nombor 3 dan seterusnya (insyaAllah) boleh la refresh kan?

Ni pun secara ringkas je. Sebab bukan aku ingat sebijik-sebijik pun. Ingat-ingat lupa ala budak yang tengah bertarung dalam exam hall.

6minggu pertama tak ada cerita sangat sebab tahu pregnant pun dah nak masuk 5 minggu, cuma yang aku ingat sebelum aku tahu aku pregnant NAFSU MAKAN membuak-buak. Dah makan nasi goreng USA, boleh lagi nak telan satay. Suami pun pelik je tengok aku. Order nasi putih dengan sup ekor, aku sorang melantak bagi habis. Yang lain tak ada sangat.


Minggu ketujuh hingga ke minggu duabelas. 

Selera makan makin berkurang. Bereksperimen setiap kali nak makan. Sebab setiap kali makanan masuk, lepas tu terus muntah balik T___T. Dah la masa tu jauh dari suami. Sabarkan je diri. Pernah satu kali tu, tengah dalam kelas kelam kabut aku berlari pergi toilet sebab dah tak tahan sangat. Sedih sangat bila ingat balik. Memang tak sanggup sebab bila lepas muntah secara automatik aku jadi lembik sangat. Ye la, segala isi perut keluar. Deria bau pun makin menjadi-jadi. Pantang bau kurang enak, mula la tekak kembang semangkuk. Memang aku tak jejak kaki dekat cafe kolej sebab tak lalu bau orang masak dan tengok lauk pun buat aku loya. Maka makan benda ringkas-ringkas je. Paling favourite masa tu ROTI CANAI. Sekali order sampai 2 keping dan habis!! Lepas tu minum teh ais, memang heaven. Air kosong memang musuh nombor satu. Tak minum langsung. Asyik nak minum manis yang sejuk-sejuk je. Nikmat tak terkata. Ikan jadi kegemaran, tengok ayam daging rasa muak. Masa 8minggu (kot) balik Ipoh, ibu order siakap aku yang ratah bagi habis, ibu masak ketam aku juga yang makan bertambah-tambah. Makan nasi sikit je, lepas tu balun makan aiskrim dengan buah anggur memang syokkkkkk. Dan kalau rasa loya-loya aku suka hisap gula-gula nano-nano, jenuh jugak la suami aku nak cari. Mula-mula beli dekat Jusco Taman U harga RM1 sepeket. Lepas balik kg beli dekat petronas 50sen je sepeket. Last beli dekat RnR mana entah RM1.50 sepeket. Fuhhhhhhh. Gila beza harga. 

Itu je yang aku ingat buat masa ni. Kalau nanti-nanti aku teringat, aku update la. 


Bye.






No comments: