Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Friday, February 22, 2013

Cerita Terkini

Salam semua.

Sebenarnya aku tak ada mood nak update blog. Yang aku fikir sekarang cuma satu, AKU NAK MASAK. Bukan nak kata diri ni hebat sangat memasak tapi sebab kalau aku tak masak siapa pulak nak masak untuk aku dan suami?

Tambah pulak aku tiba-tiba rasa tak sihat sejak semalam. Tekak sakit akibat daripada memaksa diri keluarkan air liur dan kahak yang berkumpul dalam tekak sampai nangis-nangis aku dibuatnya. Kalau aku tak mengandung, memang aku gagahkan diri buat tak tahu apa je kondisi diri. Tapi sebab fikir ada lagi satu nyawa bersama aku, aku cuba gak paksa diri untuk sihat.

Bangun pagi tadi, tekak rasa perit. Whatsapp sang suami kata teringin nak makan bihun sup. Boleh je nak masak sebab bahan-bahan ada (ada yang tak ada tu, boleh minta suami gi beli sekejap) tapi memandangkan dekat sini dari semalam tak ada air. Dah nak dekat 24jam tak ada air. Memang aku stress. Segala benda susah nak buat. Kain baju sebakul tak basuh. Nasib pinggan mangkuk aku gagahkan juga basuh semalam, kalau ikut suami, dia nak tinggalkan je. Tak sanggup aku tengok sinki penuh benda. 

Dah nak lupakan cerita pasal air dan masak memasak tu. Kalau sampai ke waktu zohor tak ada air, aku suruh suami makan luar je la. Aku makan je apa yang ada dekat rumah ni. Buat masa sekarang ni tekak dah tak boleh terima masakan dekat kedai. Rasa loya je bila bayangkan makanan kedai. Jadi aku memang tiap-tiap hari gagahkan diri memasak walaupun tak sedap, walaupun sekadar telur masak kicap. Nasib dapat suami tak kisah bab makan. Isteri masak apa pun habis nasi satu periuk. Memang syukur sangat.

Kisah lain pulak. Semalam berjaya "jumpa" si kecil dalam rahim ni. Memang best la pergi klinik tak ada orang. Tunggu sekejap, terus sampai turn. 

**air dah ada. aku saja buka pili dalam bilik air tu. dah dengar bunyi air. boleh pesan dekat suami belikan sup bunjut jap**

Sambung cerita "jumpa" si kecik tu. Masuk bilik Dr memang terus cakap kata nak scan. Dr pun mulakan tugas dia. Tunjuk la kepala baby, kaki, badan, tulang belakang pun nampak tau!. Tapi tangan dia aku tak jelas sangat masa Dr tunjuk. Suami tanya bila boleh tahu gender baby, Dr kata 24 ke 26 minggu ke atas baru nampak jelas. Aku pun redha walaupun dari apa yang aku baca, 20minggu kalau perhati betul-betul dah boleh tahu gender baby. Tapi semalam macam tak best sangat sebab macam kabur je screen mesin tu. Mesin baru tapi suami kata mesin lama lagi jelas dia punya gambar. Apa-apa pun yang pasti PUAS HATI.

Dr kata baby duduk melintang. Kepala dekat belah kanan, montot dia dekat belah kiri. Patut la aku selalu sakit sebelah kiri. Mesti dia dok main tendang2.

Ok la. Hilang mood nak tulis. Nak pergi masak sementara air mengalir laju. Daaaaaa



No comments: