Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Sunday, February 24, 2013

sama-sama merasainya.

Salam semua.

Tiba tiba teringat kisah 2,3 malam yang lepas. Aku tak ingat hari apa. Sekarang ni memang mengalami short term memory. Mudah sangat jadi lupa.

Alkisahnya, malam tu sebelum tidur aku dengan rutin aku. Dah baca doa apa semua, aku akan bagi salam pada baby dan wish good nite. Dan disebabkan malam tu aku mengantuk teramat, aku memang dah set nak tido je bila baring. Tak terfikir nak layan baby main main. Sebab aku mengantuk. Tapi entah macam mana, baby aktif pulak malam tu. Bukan aktif sikit macam malam sebelumnya, aktif lain macam. Aku rasa kuat sangat pergerakan dia. Aku pun pujuk la dia suruh tido, usap usap perut sambil pujuk suruh tidur. Tiba tiba aku rasa gelombang sangat kuat. Memang rasa kuat sangat dekat dalam. Tapi aku tak sure boleh rasa dari luar ke tak. Aku pun duk pujuk dia lagi. Lagi sekali terasa pergerakan dia yang kuat. Sebelum ni rasa macam comey je pergerakan tu. Terus aku suruh suami letak tangan kat perut, macam selalu bila aku excited. Heheheheee.

Aku kata,"jap tau bang. Tunggu dia gerak". Suami pun layan je aku. Tiba tiba aku terasa pergerakan yang kuat sama macam sebelum ni dan serntak tu suami pun kata, "haaaa... Abang rasa". Ohhhhh... Sangat bahagia bila suami turut rasa apa aku rasa. Aku suruh suami letak tangan kat bahagian perut yang lain, tak lama lepas tu dia rasa lagi pergerakan baby. Ohhhhh.... Indah sangat rasanya. Tak boleh nak ungkap dengan kata kata.

Sekarang ni baby memang suka sangat memerap kat sebelah kiri, bahagian bawah. Kadang kadang aku boleh rasa sebelah kiri aku lebih berbonjol berbanding sebelah kanan. Kalau dia dok memerap dekat bawah sangat, memang aku tak boleh nak duduk dengan selesa. Kalau berjalan pun, aku dok pegang bawah perut macam risau kalau perut jatuh. Hahahahaaa. Sebenarnya sebab aku rasa tak selesa. Selalunya aku akan pujuk dia supaya naik atas sikit atau ke tengah sikit. 

Apa apa pun, ni semua pengalaman yang tak mungkin sama dengan orang lain. Pengalaman tak mungkin aku akan dapat kalau tidak diizinkan. Bahagia sangat dengan adanya si kecil dalam rahim. Dulu bercakapa sorangsorang macam apa je, sekarang ni orang mungkin nampak aku cakap sorangsorang tapi sebenarnya aku tengah berbual dengan si kecil. 

Mohon doakan aku dan si kecil sihat hendaknya. Terus menanti :)







No comments: