Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Wednesday, January 15, 2014

Rezeki Itu Rahsia DIA

Salam.

Lama sangat tak menulis. 2013 dah lama berlalu. Dah 15hari di tahun 2014. Si kecik kesayangan Alhamdulillah dah genap 7 bulan. Membesar dengan sihat dan insyaAllah solehah juga.

Aku masih seperti dulu. Setia dengan status "house manager", mengurus segala hal di rumah. Goyang kaki? Itu bukan "house manager". Ada kesempatan ni pun sebab si kesayangan sudah mula pandai bermain sendiri. Cuma belum pandai mengemas mainannya sendiri.

Perasaan? Sangat-sangat bersyukur. Melihat si anak membesar di depan mata. Memerlukan aku ketika lapar, mengantuk, sakit, sedih dan semuanya. Ayahnya? Suka sangat kalau ayah dukung dia. Ayah balik kerja, terkedek-kedek merangkak ke arah pintu sambil tersengih-sengih. Bahagia.

Kecewa? Sedikit sebanyak bukan kecewa tapi mungkin terkilan. Kadang-kadang status isteri + ibu membataskan. Mungkin kerana latar pendidikan aku. Tapi aku bahagia. Sedari umur dia 1 hari, kami tak pernah berjauhan. Paling lama pun cuma 4 jam, sebab aku pergi interview. Selebihnya, aku selesa dia bersama.

Tak lengkap rasanya kalau dia tiada. Sekalipun kadang-kadang kami ibarat amazing race. Terkejar-kejar kerana dia meragam, tapi itulah nilai yang bakal menjadi ingatan.

Terlalu banyak yang aku harapkan dalam keluarga kecil ini. Terlalu jauh impian di hadapan, sedangkan aku dan suami masih merangkak ke arahnya. Bukan mudah untuk mencapai impian tapi tiada yang mustahil.

Oh, aku masih belum srmpat membuat rumusan tahun 2013. Mungkin di lain hari.

Apa-apa pun, kecewa aku di minggu lepas disinari dengan berita gembira lain. Bukan satu tapi DUA! Terasa diri dihargai. Terasa pengorbanan berbaloi. Terasa semakin dekat dengan kemanisan kesan daripada kepahitan kata-kata orang. Walau belum pasti, tapi ini adalah rezeki dariNya, aku bersyukur teramat sangat. Andai itu rezeki ketetapanNya, akan aku genggam erat.

Mungkin benar kata hati. Biarlah apa nak dikata, lalui saja mengikut arus.

Semoga 2014 ini semuanya yang indah sahaja.

Terima kasih, Allah!

No comments: