Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Thursday, July 30, 2009

cuti ini...

date : 29julai2009
time : 2000 hours
venue : taman putra perdana, puchong

alkisahnya semalam sebelum saya pulang ke UiTM...
saya bersiap2 di rumah kakak saya, dinner... mandi... solat...
tepat jam 8mlm, saya telah siap untuk di hantar pulang oleh abang sulung saya... saya pun angkut semua barang yang saya nak bawa balik... bila saya dh siap pakai comey2 [sessi perasan sebentar =p], dah mula angkur barang...
si kecil : ateh, nk itot
kakak saya : x leh.. ateh nk g skolah..
saya : nanti ateh datang umah adik lagi key???

***si kecil itu mula menangis dan minta untuk didukung... saya pun dukung la dia...
then saya bagi dia pada kakak saya, makin menjadi lak sedihnya itu...



cepat2 saya keluar rumah, si kecil terus lari nak kejar saya... sampai di pagar rumah, si kecil cuba memanjat pagar "ateh, nk itot!!!"
wahhhh... sayu lak saya nk tinggalkan si kecil itu...
akhirnya drama berakhir bila si kecil tiba mnta susu...



tergelak saya dan kakak...




saya pun terus drive ke rumah abang sulung saya yang hanya selang 10 buah rumah dari rumah kakak saya... hehehe..
itu lah kisah sebelum saya pulang... sangat sedih... kerana si kecil itu amat manja...


ini la si kecil kesayangan saya itu... ni masa raya tahun lepas..
to si kecil, ateh sayang sangat kt kamu...
date : 30julai2009
time : 1420 hours
venue : kolej Melati, UiTM shah alam

ermmmm...
saya dh kembali ke bumi UiTM walaupun cuti masih berbaki 4 hari... tapi disebabkan saya mahu mengikuti aktiviti yang dijalankan oleh PEERS, saya dengan rela hatinya [sebenarnya lebih kepada rela dalam paksa walaupun saya sendiri yang beria2 mhu join] mengorbankan cuti semester kali ini.. pertama kali dalam sejarah sepanjang saya di IPTA [dh hampir 5thn], saya tidak pulang ke kampung halaman [yakni ipoh] untuk bersenang2 semasa cuti... kecuali semasa cuti dis08 saya tinggal bersama kakak saya kerana suami pergi outstation selama sebulan [wahhhh!!! cm makan angin jer...]
sebenarnya saya punya alasan lain untuk pulang awal ke kolej... sebabnya saya mahu siapkan kerja saya sebelum menyerah diri untuk "dibuli"...[sori to PEERS... actually dah agak lama x join aktiviti cmni... EXCITED terlebih]
dan disebabkan cuti kali ini saya tidak pulang ke rumah, jadi saya dengan tak berapa seronok melabur untuk menjana ekonomi malaysia... hehehe... banyak barang keperluan yang saya perlukan ada di ipoh sebenarnya dan disebabkan saya tidak pulang ke ipoh dan sepupu saya itu [i mean u, nana], tidak dapat pulang ke shah alam pada waktu yang sepatutnya maka saya pun cuba mencari barang keperluan saya pada harga semurah yang mungkin... [nasib baik x tau kedai bundle kt sini, kalau tak saya shopping bundle jer... hehehe] saya amat kedekut untuk keluarkan duit membeli barang yang saya tak rancang... x suka.. tapi taksuka2 tu, tak sangka saya telah "melayangkan" rm60++... oh no!!!! lari la budget saya bulan ini... nasib baik dah nak puasa...

stop here... katil sudah memanggil... mata minta berehat...

*** entah bila nak siap kerja saya... harap2 punya masa secukupnya..


No comments: