Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Monday, September 14, 2009

bukan aku lagi

gambar hiasan yang menunjukkan situasi saya pada tika ini
[credit to mr. google]



ini bukan aku
kerana dulu aku tidak begini
tapi kini aku begini
aku rindu aku yang dulu
kenapa aku jadi begini
aku lupa pada janji2 aku???
TIDAK!!!
aku ingat semuanya
tapi kenapa begini

aku ingin jadi seperti dulu
meskipun aku yang dulu masih tidak sempurna
tapi aku bahagia menjadi aku yang dulu
apakah kini aku tidak bahagia???
aku kurang selesa
bagai ada sesuatu yang kurang dalam hidup

YA...
aku kekurangan "sesuatu"
patah tumbuh hilang berganti
tapi mustahil untuk aku
"sesuatu" itu tiada ganti
tapi itu bukan alasan...

aku ingin jadi diri aku yang sebenarnya...
ini bukan aku
aku seperti tidak bebas
aku seperti dikurung
aku mahu bebas bergerak
aku mahu bahagia dalam segala hal
aku mahu gembira dalm setiap perlakuan
aku mahu senang hati sentiasa

apa aku semakin jauh dari DIA?
punca aku tidak lagi menjadi diri aku??
Astaghfirullah Al-Azim...
minta jauh aku dari segala yang buruk
aku ingin sentiasa di jalan yang lurus
aku ingin selalu di jalan yang SATU
aku ingin selamanya di jalan KEBENARAN

aku mesti mencari diriku kembali
aku tak ingin selamanya begini
AKU MESTI
menemui jalan penyelesaian
AKU YAKIN
ini semua ujian untuk aku

andai ini dugaan dan ujian
aku bersyukur
kerna menjadi insan terpilih
kerna diberi peluang untuk muhasabah diri
kerna masih punya harapan untuk masa depan

semoga apa aku rencanakan
bakal menjadi kenyataan...

kepada diriku...
pulanglah...
jangan diturut rajuk hati nan satu
jangan diturut goda nafsu yang asyik itu
jangan diturut kuasa minda yang leka itu
kembali menjadi dirimu
seperti yang aku inginkan...
meski aku tidak selayaknya...
tapi aku ingin jadi
insan terbaik
buat insan2 kesayangan aku....

MyEm0.Com




pesan penulis : maaf sebab tiba2 teremosi... emosi penulis tak berapa stabil sejak kebelakangan... mohon semoga sentiasa diberi ketenangan hati.


salam ramadhan...
salam ukhwah...
salam mahabbah...


wassalam...










No comments: