Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Sunday, September 13, 2009

hari2 terakhir..

sungguh x sangka dah sampai ke hari2 terakhir ramadhan dan bermakna syawal bakal tiba... dan semoga saya diberi peluang untuk merayakan syawal 1430H ni... insyaAllah...

hari2 terakhir di bumi shah alam sebelum pulang beraya di ipoh btl2 buat saya hilang "mood" sebab saya awal2 lagi dah "pos" mood saya di rumah... tapi apakan daya, saya ada test forensic science on tuesday [15sept09]... huhuhu... redha je... sebab tu tanggungjawab saya sebagai pelajar... tapi sehingga ke detik ni saya belum lagi belek2 notes forensic science... aduh... sabar je la jue sayang...

dan tatkala sendirian, minda saya ligat mengimbas memori pe yang kebiasaan jadi pada raya pertama... tetapi mengenangkan sesuatu, tanpa sedar dan tanpa pinta kolam air mata saya bertakung... pastinya raya kali ini berbeda berbanding sebelum2 ini... setelah 21thn raya bersama, tiba2 thn ni tiada lagi... dan x dapat saya bayangkan suasana di pagi syawal 1430H nanti...

hari2 terakhir ni, buat saya muhasabah diri...

Ya Allah...
betapa hina diriku di hadapan-Mu
adakah aku manfaatkan sepenuhnya ramadhan kali ini...
adakah ramadhan untuk aku pada thn akan datang...

Ya Allah...
memikirkan segala yang berlaku pada ramadhan thn ni...
cukup menakutkan aku...
terasa banyak teramat kurangnya...
apakah aku kurang sedar ttg semua itu?
apakah aku manfaat segala mutiara ilmu
sepanjang ramadhan ini...

Ya Allah..
ampunkan dosaku...
aku mohon agar diterima segala amal kebaikanku..

Ya Allah...
semoga aku dapat lagi bertemu dengan ramadhan akan datang...
ameen...



salam ramadhan...
salam ukhwah...
salam mahabbah...


wassalam...

No comments: