Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Monday, September 7, 2009

hujung minggu yang best...

BEST





BEST





BEST



sangat... sangat... sangat... sangaaaaatttttttttt........................



hujung minggu yang membahagiakan...
saya x pergi aktiviti PEERs tu akhirnya kerana sakit kepala yang melampau setelah pulang dari kelas FOOD...
diusahakan untuk tido sebentar tapi x boleh nak lelapkan mata... so solat zohor dan merayap di alam maya sebentar... hingga la kepala ni berat sangat2, mata pun pedih teramat... saya pun baring... usaha untuk tido... tutup mata rapat2, at last tertido gak... sedar2 dah kul4.30... kelam kabut dibuatnya... dear sist nk datang amik saya lepas asar [tapi x mention pun kul bape]... akibat dari kelam kabut itu, memberi kesan pada pale sekali lagi... berdenyut2... dugaan sungguh... dan sememangnya shah alam teramat la panas pada sabtu lepas...
dan berbuka puasa bersama2 adalah saat paling best... berkumpul di rumah big brother... turut serta saya, family dear sist dan adik2 ipar big brother... mmg meriah... walaupun lauk ala kadar dan walaupun tanpa kehadiran abg jo, little sist serta bonda dan pastinya x kan ada lagi ramadhan bersama ayahanda, tapi kemeriahan ttp ada... sekiranya kami sekeluarga duduk berkumpul beramai2 tentunya lebih meriah dengan telatah dan gelagat nephew and nieces... dan pastinya si kecik itu menjadi penghibur hati ayahanda... [hatiku mula sebak... ada rindu yang mula bertandang...]

usai solat subuh tadi, terngiang2 kata2 bonda yang tiada "mood" untuk beraya tahun ini... dan saya paham situasi bonda... hatiku pilu... ayahanda... sederhana orangnya tapi tanpa sedar dia suka akan kemeriahan, gurau senda seisi keluarga... dan masih segar dalam ingatan saat saya keseorangan menjaga ayahanda di rumah... kata2 ayahanda benar2 buat hati saya diragut pilu... usah ditanya berapa gelen air mata yang mengalir... saya x punya jawapan...

maaf... tiba2 hati beremosi... nth kenapa subuh ni saya terlalu rindukan ayahanda... ayahanda yang pasti x akan kembali... perginya pada saat saya bakal menduduki peperiksaan akhir benar2 menguji...


Ya Allah...
aku bukanlah hamba-Mu yang tabah
tapi sudah Kau katakan
tak kan Kau uji hamba-Mu melainkan Kau tahu dia mampu...

Ya Allah...
sesungguhnya ujian amat berat di bahuku...
tapi aku percaya pada takdir-Mu
perjalanan hidupku yang telah Engkau rencanakan
sejak sebelum wujudnya aku di rahim bondaku...
aku redha dengan segala ketentuan-Mu

Ya Rabb...
ampunkan dosaku
dosa kedua ibubapaku
dosa seisi keluargaku
dosa kaum muslimin dan muslimat di muka bumi ini...

ameen...




pesan penulis : maaf... isi kandungan lari dari tajuk... kita hanya insan lemah... dunia ni hanya pinjaman... tiba masanya, Yang Hak akan mengambil semula... semoga sempat beramal...


salam ramadhan...
salam ukhwah...
salam mahabbah...

wassalam...

No comments: