Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Tuesday, September 8, 2009

.:. rm800 .:.

banyak x rm800 tu??
kalau saya rm800 tu blh dibuat belanja makan dan keperluan harian untuk 2bulan... bkn men2 ek... sesungguhnya itu hakikatnya...

dan kepada sesiapa yang inginka pendapatan bulanan sebanyak rm800 tanpa perlu bekerja keras, bersusah payah, sila la cari mana2 pasangan suami isteri yang memerlukan pembantu rumah... hahaha...

agak keterlaluan bagi saya [walaupun saya x kawin lagi, dan tak punya anak... dan saya x pernah dibesarkan oleh pembantu rumah]... permintaan gaji minimum rm800 adalah tidak rasional...

kenapa???

anda fikir la sendiri... tak pun anda tanya la sape2 yang ada pembantu rumah sekarang kenapa gaji minimum rm800 tidak rasional... mereka akan berikan anda jawapan yang panjang... cukup dengan segala isi2 penting beserta contoh2 yang relevan dan boleh dijadikan karangan untuk kertas peperiksaan BM peringkat SPM...

saya menulis bukan kerana terpengaruh dengan apa2 yang saya baca dalam internet, dan bukan juga kerana apa yang saya dengar di corong2 radio, dan juga bukan kerana email2 yang disiarkan oleh buletin utama TV3... tapi menulis berdasarkan apa yang saya lihat dengan mata kasar saya sendiri...

betapa mewah dan bahagia mereka2 itu [yakni pembantu2 rumah] mendapat tuan rumah yang baik hati lagi penyayang kerana tidak dibebankan dengan kerja2 seperti buruh kasar...

key laaa... malas nak bebel byk2... nanti ada lak yang marah saya... umur baru sethn jagung dah pndi nak cakap byk... sekadar memberi pendapat...

kepada ibubapa yang ingin mencari pembantu rumah, fikirkan sebaik2nya... selidik sehingga ke kerak bumi... supaya tidak menyesal kemudian hari...


saya berfikir "lagi baik hantar anak2 gi nursery... insyaAllah terjaga... selain menjaga dorang [cikgu2 kt nursery] pun ngajar sikit2... nth laa... tunggu la saya ada anak nanti br fikir..."


salam ramadhan...
salam ukhwah...
salam mahabbah...


wassalam...


No comments: