Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Sunday, January 17, 2010

TOXICOLOGY

warning!!
ini cerita jumaat lepas...

hai readers...
jumaat lepas saya ada kelas TOXICOLOGY... sebelum ni just dengar jer TOXICOLOGY tapi sekarang ni saya perlu belajar something tentang TOXICOLOGY... masa first class tu (5pm - 7pm), lecturer saya tu [perlu ke untuk saya nyatakan nama dia di sini???] minta kami seramai 47 orang perkenalkan diri sorang2 and bgtau dia apa kaitan TOXICOLOGY and FORENSIC... oh no!!!! dengar perkataan TOXICOLOGY tu memang selalu tapi apa yang ada dalam TOXICOLOGY tu saya x pernah tau!!! huhuhuhu... nasib baik la saya orang ke4 yang bertuah, at least boleh la cilok idea kwn2 kaitan antara dua bidang sains itu... dan untuk pengetahuan anda, lecturer saya itu adalah orang luar [i mean he is not  malaysian] dan dia berbahasa inggeris 100% di dalam kelas. so nak tak nak, kena la introduce diri in english dan explain the realtionship between TOXICOLOGY and FORENSIC in english... fuhhhhh!!!! dah la saya ni cakap omputih tu terkial2, tapi gagahkan diri gak... but!! yang buat saya hepi kembangkempishidung bila dia cakap, " u've good communication skill"... *wink*wink* [masuk bakul angkat sendiri]
tapi kan bila dia cakap camtu, saya teringat arwah ayahanda... saya rasa orang yang paling mendorong saya jadi cmni [maksud saya hal2 yang baik2] adalah arwah ayahanda saya. cerita zaman kanak2 dia, teguran dia tentang protokol di meja makan, dia menegur saya bila saya sebut perkataan tak betul dan bonda saya juga. sebab bonda saya suka tengok cerita orang putih dan bila ada ayat2 kiasan bahasa inggeris, dia akan gtau saya dan explain pada saya... THANX a lot mum and dad!!!

saya ada something nak minta tolong sesape yang baca blog ni terutama kepada student2 farmasi, saya mohon kalau2 anda punya maklumat di mana saya boleh dapatkan buku "INTRODUCTION TO TOXICOLOGY" 2nd Ed. by Taylor & Francis 1995, plz do inform me. i need that book as my text book i reading material...

p/s : congratulation to puan anim dan suami atas berita gembira tu... semoga semakin gembira...


salam mahabbah
salam ukhwah
wassalam...


No comments: