Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Sunday, May 23, 2010

assalamualaikum kak!

salam semua.
tengahri tadi pergi sekolah little sist... maklum la dah lama sgt tak jenguk dia kt sekolah tu. sian lak kt dia... nak tunggu ada orang melawat mmg la kena tunggu abang2 or kakak aku balik... kalau bonda sorang kt rumah, sape lak yang nak bawa bonda ke sana.. so since aku ada kt rumah ni, aku pun pergi la ikut bonda tgk dia... hahahaaa... bukan aku yang drive yee... bonda risau kalau hanya kami ber2 yang pergi. risau kalau kereta comey Kancil itu meragam. ye laaa... aku ni reti drive je. lain2 pasal kereta mmg ZERO! habuk pun aku x reti... yang aku tau, kalau rasa dekat2 nak E tu cepat2 la isi minyak... hehehe...

okey, berbalik pada tajuk hari ni..

sampai sekolah little sist td dah dekat waktu zohor. so kami [aku, bonda, little sist, makcik ani dan arifi] makan2 dulu sementara bdk2 sekolah tu semayang zohor... maklum la sekolah asrama, jadi solatnya harus la berjemaah. aku suh little sist g solat jemaah dulu, leh lak dia kata ada rukhsah sbb ada tetamu... byk la cantik muka ko dik non oooiiiii... heheee...
so lepas bdk2 sekolah tu dah abis solat, kitorang pun menuju ke masjid untuk solat. disebabkan bonda dan little sist dah amik wudhuk awal2, aku g la amik wudhuk sorang. masa aku jalan nak g tempat wudhuk tu, aku lalu sebelah sorang budak tu... then budak tu kata.....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

ASSALAMUALAIKUM KAK!
oppsss... sila abaikan tanda seruan tu.
budak tu x ada la menjerit kt aku

dan dengan tiba2 aku teringat zaman sekolah dulu... mmg jadi amalan bila junior bila berselisih dengan senior untuk mengucapkan salam... kalau kawan selisih dengan kawan tu, mcm2 ucapan la keluarkan... entah nape aku rindu gila zaman sekolah dulu. dulu even aku prefect yang tak perfect, tapi aku nakal gak... nakal dengan cara aku sendiri... heheee...  bila dah masuk universiti ni, dah x ada dengar ucapan salam lagi. kalau ada pun mungkin jarang sangat2... huhu =(

okey laaaa... itu je aku nak cerita.  kat sini saja nak tempek gambar kt sekolah little sist. tak tau la pernah tempek ke tak, malas nk tgk balik entry2 lama. tapi ni gambar lama. gambar baru ada dalam laptop bonda, malas nk amik.... hehehe...



  bonda + little sist + anisbeena + little hero


 little sist + dear sist + little hero masa baby




lots of L♥VE,

No comments: