Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Saturday, July 31, 2010

Homemade Pizza

tadi ada doa selamat or kesyukuran [?] dekat rumah pakcik aku sempena anak dia yang berjaya melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diingini.  jadi aku rasa macam tak best la pula kan kalau pergi hanya untuk makan. oleh itu, aku pun merajinkan diri ---->>> HOMEMADE PIZZA

 pizza dough in progess
bagi close-up sikit
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.







 nampak tak?
lagi 3 minit dough nak siap.
dough tengah nak kembang setaman tu [rise]


 raw materials.
abaikan meja bersepah

 bahan2 untuk topping.
sekadar apa yang ada dalam fridge.
kecuali untuk sosej dan capsicum.
beli sejam sebelum operasi

 sebelum masuk dalam oven

 setelah 20 minit dalam oven.
maaf la sebab terkedekut cheese.
sedangkan baru je beli 1/2kg cheese
=)



apalagi, selamat menjamu mata


p/s :: gembira untuk adik saudaraku. cousin pertama sebelah bonda yang melanjutkan pelajaran luar dari malaysia [kalau tak salah aku]. jelousnya aku. tapi aku tak nak stay tempat orang lama2, kalau holiday BEST laaa =)

katahati :: lepas ni boleh berholiday tiap2 tahun ke Indonesia.


salam mahabbah
salam ukhwah
wassalam...



lots of L♥VE

No comments: