Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Sunday, May 29, 2011

Day 3 : Your idea of the perfect first date





Sesungguhnya tak ada idea untuk cabaran kali ni. Sebabnya aku bukan kisah sangat pasal benda ni. Dan bagi aku kesempurnaan bagi setiap orang tu berbeza. Dan pastinya, bagi aku la kalau benda tu kali pertama confirm-confirm la tak akan sempurna kan? Maksud aku bukan tak sempurna langsung tapi tak sesempurna yang kita harapkan. 

Kadang-kadang kita plan bagai nak rak tapi akhirnya kuasa Allah juga yang mengawal semuanya. Sama la macam kalau mak ayah yang pertama kali nak buat majlis perkahwinan anak mereka, mesti rancang detail. Tapi akhirnya Allah juga yang penentu segalanya.

Kalau untuk first date la kan, lagi manis kalau first date dekat rumah kita. Ha? Amacam? Okay tak? Biar la family kita kenal macam mana rupa kawan kita tu, macam mana akhlak kawan kita tu, macam mana budi bahasa dia, pendek kata segala-galanya. Walaupun aku dulu tak buat macam tu, tapi aku rasa.... hurmmmmm... okay. Lari topik dah.

Sebenarnya, masa first date la kita kena berhati-hati. Lagi-lagi kalau jenis yang bercinta di alam siber ni. Dalam dunia maya, memang indah semua bahasa. Tapi realiti? Kita tak tahu kan? Jadi untuk selamat dating la di rumah mak ayah. Kalau mak ayah garang, ajak la kawan-kawan/adik beradik dating sama. Kira jadi macam bodyguard. Atau nak lagi senang, tak payah dating. HAHAHA.

Apa-apa pun, fikir sebelum bertindak. Jangan percaya 100% sekalipun dah kenal 10 tahun. 



p/s : InsyaAllah, masa ni aku dah selamat transit di Oman sebelum perjalanan seterusnya untuk umrah. tolong doakan semoga segala urusan aku dipermudahkan. AMIN YA RABB.


No comments: