Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Wednesday, November 2, 2011

Saat Hati Berbicara

Selamat malam semua. Tiba-tiba rasa macam nak update blog. Nak hilangkan segala kekusutan di hati. Selalunya malam-malam ni sebelum tidur aku akan layan novel dulu. Kiranya kalau hari kerja, memang la aku tak mengadap benda-benda yang buat aku kena fikir sampai stress. Selalunya hari kerja, lepas dah selesai semua urusan (makan, iron baju, tonton TV sikit) terus aku masuk bilik. Sebelum masuk bilik memang rasa macam letih sangat badan ni. Dari office lagi aku dah fikir, balik rumah just nak relax. Tak nak serabutkan kepala otak. So sebab tu aku jarang tengok berita. Aku baca online newspaper je. Itu pun dekat office sama ada masa awal-awal pagi atau masa break lunch hour atau sebelum tamat waktu pejabat. Ikut mana yang sempat.


Hari ni entah kenapa aku ter"on" laptop. Niat asal memang tak nak on laptop sebab aku sangat-sangat pasti, kalau aku on laptop maka aku akan jadi susah nak off. Bila susah nak off maknanya aku akan tidur lewat. Jadi tidur aku tak berkualiti berkuantiti. HAHAHA. Aku cadang nak membaca sebelum tidur. Baca apa sahaja yang ada tapi mestilah hardcopy, bukan softcopy. Tapi aku dah tak ada bahan bacaan. Majalah semua aku dah belek, baca belum sepenuhnya. Novel Ombak Rindu edisi yang terbaru (kakak ipar aku baru beli) pun aku dah selamat habiskan hanya dalam 1 malam sahaja. OKEY, bukan satu malam cuma 4 jam termasuk pergi toilet bilas baju, gosok gigi etc2. TAPI aku baca hanya lebih kurang 70% daripada keseluruhan novel tu. HAHAHA. Tak kuasa aku nak baca babak-babak yang tak syok. Sama la macam kalau tengok movie korea, aku tengok yang ada babak hero dan heroin je kalau tak ada maka aku skip.


Tujuan asal aku on laptop ni sebab nak update resume. Sejak dah kerja ni, aku tak update lagi resume aku. Tapi bila dah on laptop, pasang pulak si berukband yang superduper lembab ni bertambah la aku jadi syok sendiri. At last, aku amik jalan mudah save file resume tu dalam format word 97-2003 (laptop aku MO 2010, dekat office MO 2003) and email ke secondary email aku. Esok kalau rasa tak tahu nak buat-buat sibuk apa kat office, boleh la aku update resume aku tu. Then send balik ke primary email, dekat rumah save dalam format pdf and finally upload dekat jobstreet. Amacam? Bijak tak aku?


Okay la. Aku rasa nak membaca jap. Sebab dengan membaca je boleh buat mata aku otomatik jadi kuyu dan layu. Zaman belajar memang buku la ubat tidur aku. Lagi-lagi buku berkaitan biology, baca page pertama tak sampai separuh pun dah hilang mood. 


Selamat malam semua. Jangan lupa baca doa tidur sebelum tidur dan bangun esok dengan ucapan "Alhamdulillah"





No comments: