Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Tuesday, December 20, 2011

5 tahun yang lalu, 5 hari akan datang

hari ni entah kenapa emo aku melampau-lampau. Bangun tak berapa nak pagi lepas anak buah aku umur 7 tahun entah berapa kali dok tanya aku,

"makteh, dah pagi la. mak teh tak pergi keje ke?"

Kali pertama dia tanya aku lebih kurang pukul7 pagi. Pastu aku sambung tidur. Biasalah bila "off day", keje memang membuta je. 

Aku dengan senang hati jawab,

"makteh cuti. kita tidur ye kakak"

Kakak menurut perintah makciknya. Sambung tidur. Kemudian dia kejut aku lagi tanya soalan yang sama. Dan akhirnya dia malas nak kejut aku dah, dia pergi turun hall join adik umur 3 thn 10 bln tonton TV. Aku dengan rasa malas pun bangun terus call Perodua Service Center. HAHAHAH. Motif? Nak tanya pasal pemasangan seat belt dekat tempat duduk belakang. Abang aku kata kalau by next year tak ada seat belt kena saman. MAMPUS! Sapa nak bayar???

Call center dekat Puchong, dah fully booked sampai 18 January 2012. Whaaaaattttttttttt??? Aku pun fikir punya fikir. Nasib baik bijak gak aku ni. Terus online cari service center lain. Call center dekat Shah Alam. Pun fully booked. WAWAWAAAAA... Nak nangis. Tapi nasib baik staff tu minta details apa bagai. Set appointment pukul3.

Lepas lunch pergi Shah Alam. Menggelupur cari centernya nasib baik tak sesat. Rupanya dekat sangat dengan i-city. Dalam 20 minit tunggu tak ada orang nak layan, aku pun macam nak emo. Buat muka dekat situ. Duduk pun macam tak ikhlas. At last staff tu panggil. Kereta epal hijau aku (bak kata Mr. XY) tak payah pasang seat belt tu. Dapat pengecualian. YEAAAAYYYY. Jimat duit.

Balik rumah tengok TV sampai malam. Hambik kau! Mula-mula tengok Daddy Day Care, pastu turn budak-budak tengok UpinIpin, pastu aku continue tengok Top Chef (S5) pastu Top chef (S7) pastu tengok Master Chef lak. Bukan main aku tengok semua chef-chef kan? Sendiri makan je tau, masak??? sendiri jawab yeeee.

Then tengok lak Three Weeks, Three Kids dekat 702. Masa ni mula konflik. Sampai aku nangis-nangis. Si kakak dah sibuk-sibuk tanya kenapa mata merah. 

Aku dah tunggu 5 hari yang akan datang ni sejak 5 tahun yang lepas. Tapi bila dah plan apa bagai, ada halangan. Memang sedih la. Entah apa hormon hari ni. Emo melampau. Ibu aku suruh aku banyakkan membaca. Ye, aku dah jarang membaca. Asyik baca muka buku je, tak pun tube awak. Macam mana nak bijak?

Ok. Sekaran hormon nak tidur dah datang. Bye.






1 comment:

Unknown said...

Mcm mana blh off day arini. Jelesnya !