Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Tuesday, March 6, 2012

Sebuah Kenangan

Salam semua. Makin hari rasa makin malas nak menulis. Tapi kalau tak dicoretkan sesuatu, risau segalanya akan pergi begitu sahaja.

Hari ni rasa letih teramat sangat. Dengan panas yang tak boleh nak bayangkan, rasa nak duduk rumah minum air sejuk bergelen-gelen. Tengahari tadi, pergi ke UiTM Shah Alam atas urusan kerja. Terima kasih buat yang membantu aku. Terima kasih juga buat emak Fazie sebab belikan kain dari Bandung yang sangat cantik!

Sampai UiTM tadi hampir pukul1.40 petang. Cadangnya nak pergi lunch dekat seksyen 2 dulu tapi memandangkan semester dah mula jadi aku malas nak bersesak dekat sana. Dan aku juga tak nak lambat masuk UiTM sebab takut tak dapat parking. Bila masuk je pagar UiTM, terasa satu perasaan aneh dalam diri. SERIUS! Aku sangat rindukan zaman belajar.

Terus park kereta dekat Seroja dan menapak ke Menara SAAS sama seperti zaman belajar dulu. Agak semput la. Sebab dah lama gila kot tak berjalan jauh, menaiki bukit macam tadi. Dari menara, terfikir macam mana ye nak pegi Fakulti Business sebab nak jumpa Fazie dekat sana. On the way ke sana, sempat update status ke FB.



azila,
sahabat bertemu-pernah-tertegur-tidak di UiTM Arau. Bila further degree, she was my classmate. Mula-mula tak rapat sangat tapi tak ingat semester berapa kami jadi rapat sebab bilik kami satu floor. Azila sangat rajin. Anak pahang yang rajin dan sempoi. Sangat bercita-cita tinggi.

Zila, really miss u girl. Moga kau lulus dengan cemerlang exam OSH itu ok? Nanti boleh kerja gaji besar, belanja aku makan sedap-sedap.

Bayu,
Sahabat sejak zaman diploma. Terlalu banyak untuk diceritakan. Aku pernah cerita dulu. Tentang Sahabat. Sekarang meneruskan perjuangan di bumi USM. Wish you all the BEST Bayu. Dan aku teramat berterima kasih pada Bayu kerana tak pernah jemu membantu aku. Hatta hingga kini, walaupun aku dah bekerja dan dia meneruskan perjuangan, aku banyak teramat sangat minta tolong sikit. Bila otak aku agak-agak dah mereng, terus SMS Bayu minta tolong. Bayu, you are really a great buddy!


***************************


Selesai urusan. Jam hampir 3 petang. Perut kosong minta diisi. Aku merajinkan diri menapak ke Cafe Menara. Cadang nak beli cucuk-cucuk je (budak UiTM mesti tau) dan juga air. Air tembikai! Sedapnya. Masuk cafe tengok ada mee goreng yang sangat meggoda perut. Terus beli dan makan dengan tenang seorang diri. RELAX. Aku tak kisah pun makan sorang-sorang. Mati nanti pun sorang-sorang gak kan dalam kubur? 

Memang nikmat sebab perut dah lapar sangat. Nasib tak migrain je. Elok aku nak habis makan, datang sekumpulan budak lelaki duduk selang 1 meja di hadapan aku. Aku perhatikan gerak geri, tingkah laku mereka. Sungguh seperti adik-adik. Teringat aku zaman belajar. Dan tiba-tiba terpandang baju yang salah seorang budak tu pakai. OH~ memang my junior. Junior yang aku tak pernah kenal. Selamat berjuang dengan analisis forensik!

Cerita sebelum itu. Lepas jumpa Fazie di Fakulti Business dan borak-borak dengan dia. Menapak ke FSG. Letih lagi kaki sebab dah lama tak naik tangga curam. Tiba-tiba ada sekumpulan budak perempuan tegur, "assalamualaikum kak. Tumpang tanya, kenanga dekat mana ye?" Aku pun tunjuk la direction. Apakah budak itu fikir aku adalah mahasiswi yang berusia awal 20-an, yang masih bergelumang dengan buku-buku, assignemt etc2? Apa-apa pun, selamat berjuang adik, semoga terus cemerlang!

Finally, hampir jam 330 petang aku bergerak pulang ke office. Result test perlu diemail pada bos. Balik dengan peluh membasahi. Sangat panas bumi Shah Alam atau aku je yang jarang keluar petang maka terasa bahangnya lain macam.


Selamat malam semua. UiTM kenangan terindah buat aku :)






No comments: