Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Wednesday, May 16, 2012

Hormon dan Emosi


Salam semua. Hari ni tak ada Rabu tanpa kata. Sebabnya dah lama sangat biarkan blog ni bersarang labah-labah, maka hari ni nak bercerita.

Alkisahnya semalam mood aku memang tunggang-langgang. Nasib baik bos tak banyak sangat cakap dengan aku semalam, kalau tak lagi ke tengah lautan mood aku. Masuk kerja awal-awal pergi terus refresh apa nak buat. ada 2,3 kerja yang perlu diselesaikan. Ikut peracangan awal, boleh siap sebelum pukul5 petang. Sekali nasib tak baik, kena repeat satu test.

Semalam buat Nitrogen Test. Lebih kurang pukul9 pagi buat test tu sampai la ndah waktu lunch pun tak siap lagi. Memang test tu ambil masa agak lama. Maka aku melangut la dalam lab waktu lunch sebab nak siapkan juga test tu/ At least bila bos masuk lepas lunch, report dah ada atas meja. Bila aku buat report, aku tahu dan yakin memang aku kena repeat test tu. maka dengan tidak sabar-sabar aku try alihkan round botton flask yang masih panas dari heating mantle. Dan tidak semena-mena, wap yang panas dari dalam round bottom flask tu terkena aku. Nasib aku tak lepaskan terus round bottom flask tu, kalau tak lagi satu masalah. Cepat-cepat letak balik RBF tu dalam heating mantle, terus letak tangan bawah air mengalir. Aku tak pasti tindakan ni bijak atau tak tapi aku memang sakit gila-gila.

Bila rasa dah cool sikit, terus aku masuk toilet. Sambung letak tangan bawah air dan tak pasal-pasal aku menangis. Entah kenapa. Memang sekarang hormon tak berapa betul. Beria-ia aku menangis dalam toilet. Nasib tak ada orang dekat lab. Aku rasa macam looser gila. Entah kenapa. Tak tahu nak cerita apa perasaan dalam hati. Yang aku tahu aku sakit sangat-sangat, aku sedih, aku sunyi dan bermacam lagi perasaan dalam hati.

Bila perasaan dah OK, baru aku keluar dari toilet. Oh, aku dah tak sabar nak tunggu hujung minggu.
Ok la. Tak nak cerita lagi. Thanks sebab baca.

Bye





No comments: