Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Wednesday, October 31, 2012

Kondisi Diri

Salam semua.

Just a short and quick update.

Kondisi diri sangat tidak baik kebelakangan ini. Secara fizikal dan mental.

Fizikal asyik lemah lemau. Petang-petang asyik nak tidur. Dengan cuaca tak menentu sekarang ni memang menduga ketahanan badan. Bangun subuh 5.30 pagi tidak tidur sehingga sebelum zohor. Itu pun kalau tiada kelas seawal jam 9pagi. Kalau ada, maka mata akan terus celik sehingga paling lewat jam 4petang. Letih? Memang letih. Tapi lagi ramai lebih letih dari aku. Cuma aku kini tidak secergas dulu. Asyik lapar tapi bila menghadap makan, entah ke mana hilangnya nafsu makan itu. Beli makan, bila disuap berhenti setakat 2,3 suap. Ambil masa yang lama untuk habiskan makanan. Mungkin harus kurangkan pengambilan nasi. Ganti dengan roti atau biskut. Tapi masalahnya aku jadi kerap lapar. Kerap asyik teringat makanan. DUH! Seksa sungguh.

Mental semakin kurang semangat. TAPI tadi dapat test paper subject Advanaced Biochemistry and I scored 11.17 over 15. Rasanya sudah cukup bagus bagi aku dah lama tak attend lecture, menghadap buku, memorize all the cycles enzyme precursor whatsoever. Dan bagi aku yang kurang minat any subject related to Biology, itu pencapaian yang baik. Keep it up for the second test! Tapi esok ada test Advanced Physical Chemistry, tapi aku masih di sini. Update blog, layan FB, tadi sempat layan MatLutfi. Entah kenapa mood tak datang lagi. OH NO!!! That subject really killling me. Need to study a lot of things. Memories all the preparation method from about 20 latest journals. Gilo hape????

Ok. Should stop here. Otherwise, my husband will keep remind me "sayang, study tak? rajin-rajin belajar tau"

Pen off. See you later 



No comments: