Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Friday, November 9, 2012

Keheningan Pagi

Salam semua.

Menaip entry ni pun tak ada la pagi sangat. Jam laptop 7.13AM. Tapi dekat Skudai ni dah macam pukul 8AM. Dah tu kalau subuhnya pun pukul 5.30AM haruslah sebelum pukul 7AM tu dah terang bendarang. Selalunya lepas solat Subuh (around 6.30AM, depends pukul berapa bangun), aku suka buka tingkat bilik. Rasa nyaman je. Blok kolej senyap sepi. 

DAMAI. Itu yang aku suka.

Ingat lagi masa aku dekat UiTM Arau. Jangan tanya Arau tu macam mana. Tapi jangan bayangkan Arau tu macam Shah Alam / Ipoh. Arau tu ala-ala kampung aku je kot. Tapi lagi tenang. Zaman diploma dekat Arau dulu, aku suka sangat subuh-subuh tu buka tingkap menghadap ladang. Memang syok!!

YUP! UiTM Arau ada ladang, macam-macam pokok ada. Kadang-kadang kalau nak rasa lagi syok, sebelum pergi breakfast, aku akan duduk dekat bawah kolej menghadap ladang. Ya Allah, nyaman + aman + damai + tenang yang aku tak boleh nak ceritakan. Dengan suasana yang redup tu. Fuhhhhh~ Aku rindu.

Masa aku semester 2 diploma, aku dengan roomate aku selalu pergi belakang kolej dok posing-posing atas bukit menghadap ladang yang luar terbentang. Memang bahagia sangat. Rindu lagi.

Aku rasa aku ni kategori manusia pencinta alam. Masa aku degree dulu, ada classmate aku panggil aku "pencinta alam semulajadi". Sebab apa? Aku akan guna paper yang aku salah print report etc utk tulis nota. Rugi weiiiii... Ingat senang ke nak proses kertas? Sian pokok tau kena tebang. Nak tanam pokok tu bukan sebulan dua dah boleh tebang untuk buat kertas. Kalau kita tak hargai bumi kita, siapa lagi nak buat?

Dan lagi satu, oleh sebab kecintaan aku pada alam semula jadi juga lah Allah tempatkan aku (mungkin) di sisi suami aku yang jauh di hujung semenanjung. Memang gila hujung! Pagi-pagi kalau pergi breakfast roti canai kedai Kak Murni, aku mesti macam budak kecik jakun tengok air laut. Syok wei!!!!

Makan roti canai sambil menghapat selat tebrau ke laut cina selatan pun aku tak sure. Tapi yang pasti memang best la. Nanti bila-bila rajin aku upload gambar kasi tunjuk.

Memang bahagia!!!!!!!



No comments: