Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Friday, April 13, 2012

Pakej 2 in 1

Pagi-pagi dah buka Facebook. Memang addicted. Tapi sekarang pun macam dah malas nak layan sangat Facebook. Online FB pun sebab nak tahu perkembangan kawan-kawan dan sebab lain nak uruskan 'kedai' kecik aku tu. Siapa-siapa yang tak tahu lagi, boleh la jemput singgah : Jue Little Closet

Buka FB pagi ni, terbaca status kawan zaman degree dulu "berbaju melayu hari ni sebab nak bergambar dengan Dr Roy sebelum ke UK"

Okay. Bukan kawan aku tu yang nak ke UK tapi supervisor dia (Dr Roy) dengan seorang lagi student phd Dr Roy. Alangkah bahagia hidup kalau dapat melancong selalu. Kalau setakat gaji macam aku ni, mimpi la nak jalan oversea selalu. Kalau asean country tu boleh la korek tabung sikit, kalau nak pergi Europe tu habis duit simpanan bayar flight je. Dekat sana puasa la, tak payah nak public transport. Tapi teringin sangat nak pergi. Semoga murah rezeki aku nanti. AMIN.

Ramai orang kata, kalau sambung belajar (by research) dapat banyak peluang berjalan. Tapi sebelum dapat berjalan tu, silalah pastikan research korang d' bomb! Kalau setakat buat research tiru idea orang lain, aku rasa tak perlu kot. Kena rajin baca journal, study buku tebal-tebal. Aku rasa memang ni semua tak ada dalam diri aku. Aku boleh buat lab work, tapi kalau bagi aku journal suruh baca memang agak payah di situ.

Tapi aku memang teringin sangat nak sambung belajar. Selain daripada angan-angan dapat pergi berjalan masa tempoh belajar, aku nak juga tambah ilmu kan? Tapi bila fikir nak kahwin ni, kadang-kadang rasa takut tak mampu nak sambung belajar. Tapi hidup ni kena percaya pada takdir Allah kan? Semoga semua urusan aku dunia dan akhirat dimudahkan. AMIN

Salam Jumaat semua :)




1 comment:

SarahSyafiq said...

salam jumaat jue.
boleh aje kalau dah kahwin sambung belajar. kahwin bukan satu halangan. insyaAllah. cuma perlu bahagi masa shj.