Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Thursday, December 29, 2011

Vietnam 2011 : Day 2 (Part 2)

Alhamdulillah. Akhirnya rajin juga aku nak teruskan cerita jalan-jalan dekat Vietnam. Untuk yang ketinggalan episod pertama dan kedua, boleh klik link di bawah :




Kisah ni kesinambungan daripada cerita Vietnam 2011 : Day 2 (Part 1). Lepas dah penat lebih setengah hari dekat ChuChi Tunnel tu, kami pun dibawa pergi makan tengahari dekat mana entah tempat dia, Kalau ikutkan dekat je dengan hotel kami tapi disebabkan traffic dekat Vietnam yang sangat menakutkan aku, maka perjalanan tu amat memakan masa. Apa yang aku makan untuk lunch hari tersebut? Aku pun tak berapa ingat. Yang pasti makan nasi putih dan lauk pauk yang dimasak ala-ala melayu. Dan tuan punya kedai tu punya seronok kami singgah kedai dia, dan dia cerita anak dia belajar dekat Malaysia. Aku tak ingat universiti apa. Rasanya Lim Kok Wing University. Tak pasti sangat tapi yang pasti memang IPTS la. Gambar dekat kedai makan tak ada sebab aku dah kebulur sangat. Orang lain pun sama gak. HAHAHAHA.

Lepas dah makan tu, kami pergi solat dekat apa entah nama dia. Tapi dekat dengan hotellll... Arggghhhhhhhh. Aku dah tak ingat semua benda. Lepas dah solat jamak dekat masjid tu, tibalah masa untuk mengirai duit. Tourist guide tu bawa kami ke tempat jual kain. Kebanyakan peniaga dekat situ semua berbangsa cina dan hanya tau bercakap bahasa tempatan. Bahasa cina pun diorang tak fasih sangat. Jadi agak susah nak membeli belah di situ. 

Seterusnya, korang tengok gambar je boleh? Dah hilang sikit ingatan aku pasal cuti-cuti Vietnam hari tu.





my bonda and her friend were caught in action. banyak gila kain kan? boleh jadi gila.
lagi-lagi sebab sorang cakap itik, sorang cakap ayam. ahahahaha.

abang iparku berbual dengan mat saleh yang dah dok vietnam lebih 10tahun.

Pemandangan di sekitar tempat pasar. itu van yang kitorang naik. heheh

pasar malam di luar Ben Than Market.

cantikkan lampu tu? rasa macam nak beli tapi tak beli pun sebab tak tahu nak letak dekat mana.
lagi pun membazir elektrik la.

macam-macam jenis makanan ada. ada yang nampak ok. ada yang nampak pelik.

buah pun macam-macam ada. saiz berganda dari saiz dekat malaysia.

OK. Tamat untuk hari kedua. Hari ketiga akan menyusul kemudian hari.




1 comment:

Dell said...

bestnye jalan2 kan ?
Btw, yeay, dah follow blog ni .
Suke suke !!
follow me back ye . ^___^
ceritabakalpengantin.blogspot.com
pasti jalan2 kat sini sebab BEST GILE !