Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Sunday, February 12, 2012

Kerinduan Dalam Hati

Tak sangka umur dah meningkat ke usia jubli perak.. Rasa maca baru semalam masuk sekolah rendah, kemudian menginjak alam remaja di sekolah menengah sebelum rasa dewasa di alam universiti. Kini segalanya dah berlalu. Zaman sekolah rendah, rasa tak sabar nak masuk sekolah menengah sebab rasa macam dah besar bila sekolah menengah. Sebab rasa macam best masuk sekolah menengah sebab tak payah nak bawa beg berkilo-kilo pergi sekolah. Dapat masuk asrama lagi best sebab tak payah bawa beg langsung pergi kelas. Semua buku tinggal dalam kelas. Petang dan malam pergi prep. Kalau rajin bawa la buku balik asrama konon-konon nak stay up tapi aku memang bukan jenis ulat buku maka tak ada la stay up apa bagai kan. Bila dah masuk sekolah menengah nak cepat-cepat masuk universiti sebab rasa syok aku tengok abang-abang dan kakak aku balik rumah relax. Tak ada homework nak kena buat. Lepas tu cuti lama 2x setahun. Bestnya. 
Dah masuk universiti memang la aku terasa bahagia masuk universiti. Suka hati kau la nak baca buku ke, nak datang kelas ke tak, semua suka hati. Kalau tak ada kesedaran memang tersungkur tepi jalan la.. Bila dah masuk universiti abang-abang dan kakak aku dah kerja. Maka terasa jelous sebab diorang dah ada duit sendiri. Jadi rasa tak sabar nak pegang duit sendiri. Duit sendiri okay? Bukan duit biasiswa yang kerajaan hulur tiap-tiap semester atau duit pinjaman yang PTPTN bagi. 

Rindu pada semua tu. Beberapa hari lepas, aku buka Facebook. Kawan-kawan sekolah menengah memang ada buat private group untuk batch aku dekat Facebook. Dan tiba-tiba one of my schoolmate mencadangkan supaya diadakan reunion memandangkan makin ramai yang dah berkahwin, makin ramai yang dah bergelar IBU (sekolah aku sekolah all girls). Jadi kalau buat reunion mesti best kan? 

Waaaaa... Tak sabar kalau reunion tu betul-betul berlaku. Tapi sebelum tu mesti banyak benda nak kena fikir. Cuti, kewangan, penglibatan semua pihak adalah paling penting. Yang dah berkahwin, kena tanya keizinan suami. Yang dah ada anak, kena fikir kesusaian tempat dengan anak masing-masing. Yang masih anak dara, kena tanya keizinana ibu bapa. Dan kepada semua yang bakal terlibat, kena tanya keizinan poket. HEHEHEH. Dan penting juga untuk memikirkan kawan-kawan yang berjuang di negara lain. Pertengahan tahun ni, InsyaAllah kawan-kawan yang bakal bergelar Doktor akan pulang dan khidmat untuk negara. Waaaa... seronok! Aku tak pasti berapa jumlah keseluruhan batch aku berapa orang. Yang pasti masa aku form5, jumlahnya adalah 99 orang. Itu belum lagi campur yang pindah dan bertukar semasa form4 sebab dapat tawaran lagi hebat. Mungkin menjangkau 150 orang.

Apa-apa pun, aku memang berharap dapat jumpa semua kawan aku. Semoga ikatan persahabatan yang terbina sejak 12 tahun lalu akan kekal abadi buat selamanya walau di mana kita berada.

Salam ukhwah buat semua.







No comments: