Jangan malu, jangan segan, sila klik ramai2 ^_^

Tuesday, April 5, 2011

Cerita Hangat!! Dah heboh satu Malaya. Fuuhhhhh~

Ni bukan cerita 18sx atau seangkatan dengannya. Alkisahnya tentang seorang pemudi yang hidup di kota dunia batu kaca.

"selamat datang adik
ini kota sesak
dunia batu kaca
bisa sesat dan keliru"


Intro je tu. Pernah dengar tak lagu tu? BEST wooo... Tak pernah dengar?? Nah~ pergi dekat youtube.

OKEY. OKEY.

Bermula kisah yang sebenar. Cerita tak ada la gempak mana pun. Cuma aku pelik siapa la bawa cerita. Benda ni terjadi pada aku. Actually bukan benda tak baik pun, benda yang baik. InsyaAllah. Cuma tak pasti lagi. Jadi aku lebih senang berdiam diri daripada canang-canang dekat orang. Cuma kawan-kawan yang betul-betul rapat dengan aku je aku cerita. Dan juga kepada lecturer-lecturer yang banyak berjasa pada aku. Aku pernah cerita sebelum ni, tentang kekeliruan aku (bukan kekeliruan identiti ye). Aku keliru sama ada nak sambung belajar atau kerja. Tak ingat cerita yang mana atau tak pernah baca?

NAH! Aku tinggalkan link supaya korang boleh refresh balik :

Disebabkan aku keliru dengan diri sendiri, jadi aku ambil keputusan untuk apply kerja dan juga apply untuk sambung belajar. Bila aku isi borang apa semua bagai, pergi interview dan etc, aku berdoa cuma satu

" kalau ini yang terbaik untuk aku, permudahkan jalan aku"

Aku selalu gak kata pada diri sendiri, andai kata aku tak dapat mana-mana interview maknanya rezeki aku bukan untuk kerja buat masa sekarang. Sekarang ni pun cuma kerja sementara. Dan bila aku pergi exam IELTS dulu, aku tekadkan dalam hati kalau aku tak lepas requirement universiti maknanya Allah dah tetapkan aku untuk kerja. Tapi ALHAMDULILLAH. Aku lepas exam IELTS tu. 

Dan sekarang, aku dah dapat offer sambun belajar. And again, ALHAMDULILLAH. Bersyukur sangat. Jadi aku tengah sibuk isi segala biasiswa yang ada.

Yang menjadi persoalan aku, macam mana kawan-kawan aku yang aku jarang contact boleh tau aku dapat offer?

Hari tu, jumpa classmate masa degree.


Jue, Dr XX kata ko dapat offer sambung dekat Ulu Kelang   classmate

Haaaaa???? Aku

Memang aku pelik. Sebab aku tak pernah bercerita langsung dengan Dr XX tu. Huuurrrrm~



Tadi, dekat facebook.


Komen di FB beberapa ketika yang lalu. Entah siapa la jadi informer kat kawan aku ni. Dia tak paham status aku sekarang, aku pun tak paham. HAHAHA. Tapi yang aku tahu;

Status : SINGLE =)

Aku bukan tak nak heboh satu malaya pasal benda tu, tapi benda tak confirm lagi sebab tak ada sponsor lagi. Jadi lagi baik aku diam. Daripada aku heboh satu malaya tapi at the end, kat UiTM di hatiku juga la aku sambung master. Tempat bukan isu aku kat sini, tapi peluang tu bukan selalu kita dapatkan kan? Kalau dah ada peluang depan mata, tak kan nak lepaskan macam tu je kan? Tapi semua berbalik pada rezeki yang ditetapkan untuk kita. 

Oh ya, cerita pasal aku nak sambung belajar ni sampai saudara jauh dari Indonesia pun tahu. Haaaaiiiiahhhh~ Susah hati aku di buatnya. 

Untuk semua yang membaca, tolong la doa yang TERBAIK untuk aku. 




Aku yang glamour satu malaya (konon-konon),

No comments: